• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

"Läge" för brott ... (benbrott)

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Här hemma så röjer gatukontorets personal för fullt och då blir det ju lite "blank yta" efter plogningarna och nu har det kommit ett fint lager med nysnö inatt och jösses vad det var halt nu när jag skulle hem från jobbet nu på morgonen .

Så alla som skall ut .

Var försiktiga så ni inte "drattar ikull" (västgötska) och bryter er eller får en stukning i onödan , sådant är väl alltid onödigt iofs men skulle det hända så får man ju lida för det ett antal månader .

Ha en go helg nu :) :) ...
 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.663
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Sv: "Läge" för brott ... (benbrott)

Då ska jag passa på att puffa lite för halkskydd. Apoteket säljer en variant som man sätter om klacken och spänner med en kardborrerem över vristen. Av svart gummi med fem dubbar på varje.
De kostar 236:- paret. En billig försäkring för att inte dratta omkull i onödan.

// Göte J
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: "Läge" för brott ... (benbrott)

Jag kan instämma i att för oss som är i "broddåldern" d.v.s. något över 60 bast, då är det högst lämpligt att spänna på broddarna när det är isigt och halt.
V-backen :wink:
 
F

F.d. 7282

Guest
Sv: "Läge" för brott ... (benbrott)

..
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen