• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

läckage vattenslangar vid kopplingar

• Startad av Startad av F.d. 1477
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 1477

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,0 TD
Årsmodell Chassie: 2003
Husbilsfabrikat: Knaus
Husbilsmodell: Sport traveller
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 2003
Ämnesområde: Färskvatten
Har nästan varje gång jag tagit ut min husbil kring påsktid fått kapa en liten bit av vattenslang vid koppling, där en slang går in i varmvattenberedaren Trumatic c 3402 och till vattenkranarna i köksdelen. Tydligen händer något under vintern med slangen som är fäst vid kopplingen då det blir läckage där. Är det dålig slangkvalité eller vad kan detta bero på?
Bärran:mad:

Hade själv det problemet för många år sedan. Orsak: för hårda o oföljsamma slangklämmor, såna med blå plast på.
Slangservice säljer slangklämmor som är mycket smidiga o följsamma,dessutom är dom rostfria.Dom känns igen på att de dras ihop med en liten bult med mutter ( tror de e M4 eller M5 )
Värm upp slangänden ordentligt, med en hårfön när du tar bort den, o framför allt när du sätter dit den.--- kapa inte av den ---
Sen blir det tätt o problemfritt.

Tillbaka
Toppen