• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Läckage Thetfordtoalett

essge

HBK Medlem
Inlägg
251
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
1649
Medlemskap
2024
Vår toalettcassett har börjat läcka. Mest vid öppningsvredet för luckan men även ett litet läckage vid knappen för avluftning.
Någon som har tips hur åtgärda? Sitter där några packningar / tätningsringar som går att byta?

/essge
 

Bilagor

  • thetford kopiera.jpg
    thetford kopiera.jpg
    558,9 KB · Visningar: 13

etlam

HBK Medlem
Inlägg
49
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
1677
Medlemskap
2024
Sv: Läckage Thetfordtoalett

Jag råkade ut för samma sak men jag hade tur för Thetford har tre års garanti på sin toalett och jag hade en vecka kvar på den tiden. Jag var i Spanien men jag lyckades hitta en serviceverkstad i Murcia som åtgärdade problemen. Jag hade även gått in på thetfords hemsida och där kan man klicka sig fram till hur man byter olika packningar.
Etlam
 
F

F.d. 53498

Guest
Sv: Läckage Thetfordtoalett

Vår började läcka efter 1/2 år. Det var den stora packningen vid vridet som blivit skrynklig. Jag fick en ny packning på garantin. I förpackningen låg en lapp med bytesanvisning. Sex skruvar ur och sex skruvar i så var allt klart på mindre än tio minuter. Kolla i botten på tanken så står där ett typnummer, då får du rätt packning.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen