• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Läckage köksblandare Hymer 2002

EssoJ

HBK Medlem
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2025
Blandaren i köket läcker i utkastaren. Det finns en skarv en bit från blandaren där yttre delen av utkastaren kan vridas och där läcker det lite. Vet någon om man kan dra av den delen och byta någon o-ring. Vågar inte ta i för mycket i gammal plast.
Tacksam för tips. EssoJ

Bilagor

• IMG_4112.jpeg
    IMG_4112.jpeg
    1,5 MB · Visningar: 31
  • IMG_4113.jpeg
    IMG_4113.jpeg
    1,8 MB · Visningar: 31

EssoJ

HBK Medlem
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2025
Har för mig att pipen går att köpa separat. Men den kranen är urkass ändå. Bäst att köpa ny av annan modell som passar...

Laga med 2 komponent lim kan funka...
Skall låna ut bilen till vår son så det är inte tid att byta kran. Prövade istället öppna upp sprickan nästan till botten men inte riktigt samt fortsatte så lång som det såg misstänkt ut. Med en lite skiva på Dremeln gick det bra. Fyll sedan det hela med Araldit som fick härda över natten. Nu har jag även limmat skarven så att de båda delarna sitter stumt ihop. Den går fortfarande att fälla ner så att luckan över vasken kan fällas ner.
Reparationen verkar ha lyckats så vi får hoppas att det håller tills det går att få fram en annan blandare. Det lite trångt att komma åt under diskbänken. Får se hur jag gör.
Det som ser ut som rinnande vatten sidan av pipen är Araldit men det får vara så. Funktion före skönhet.

Bilagor

• IMG_4115.jpeg
    IMG_4115.jpeg
    2 MB · Visningar: 31

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Skall låna ut bilen till vår son så det är inte tid att byta kran. Prövade istället öppna upp sprickan nästan till botten men inte riktigt samt fortsatte så lång som det såg misstänkt ut. Med en lite skiva på Dremeln gick det bra. Fyll sedan det hela med Araldit som fick härda över natten. Nu har jag även limmat skarven så att de båda delarna sitter stumt ihop. Den går fortfarande att fälla ner så att luckan över vasken kan fällas ner.
Reparationen verkar ha lyckats så vi får hoppas att det håller tills det går att få fram en annan blandare. Det lite trångt att komma åt under diskbänken. Får se hur jag gör.
Det som ser ut som rinnande vatten sidan av pipen är Araldit men det får vara så. Funktion före skönhet.
Snyggt fixat. Grattis. Tack för fin återkoppling. Det hjälper säkert nån i klubben i framtiden.

Toppen