• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kylskåpsfläktar

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.747
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Satt du knapptermostaten på kylröret/kylfläsarna eller var satt du den?

Har du köptips på fläkt ock termostat.

Ha det gott. Tomas
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag satte den på kylflänsen längst upp..... Tänk bara på att du köper en som stänger när temp är uppnått... Lycka till...
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Fläkten köpte jag på Ebay... En 12v radialfläkt 30cm lång.. .. Passar precis undet kylflänsarna.
 

Karevan

HBK Medlem
Inlägg
34
Kommun
Filipstad
HBK-Nr
14126
Medlemskap
2027
Samtliga kylskåp som är avsedda för vår klimat är klassade som SN, det bör framgå av märkningen i kylskåpet
Här nedan ser ni optimal ambient temp för respektive klassning. om det kan vara till någon hjälp.

SN (Subnormal) suitable for use under ambient temperature range of 10 °C ~ 32 °C (50 °F ~ 90 °F)
N (Normal) suitable for use under ambient temperature range of 16 °C ~ 32 °C (61 °F ~ 90 °F)
ST (Subtropical) suitable for use under ambient temperature range of 18 °C ~ 38 °C (64 °F ~ 100 °F)
T (Tropical) suitable for use under ambient temperature range of 18 °C ~ 43 °C (64 °F ~ 109 °F)
 
Toppen