• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

kylskåpproblemH

F

F.d. 55311

Guest
Hej
Kylskåpet blir inte nog kallt.Sätter man dit vinter luckan blir det ännu varmare i kylen?
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: kylskåpproblemH

Har du två gäller så ta bort det övre. Det kan aldrig användas under gasoldrift.

Gjorde en test förra helgen. Använde luckor både uppe och nere ca -7gr. Fungerar på el men efter en natts drift med gasol så var temperaturen ca 12gr i kylskåpet. Innan hade vi 4gr.
 
Senast ändrad:

WillyPe

FD HBK Medlem
Inlägg
930
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Sv: kylskåpproblemH

Om kylskåpet inte håller kylan längre så beror det troligen på att munstycket för gasoltillförseln har blivit lite igensatt. Om du är osäker på hur du skall göra, föreslår jag att du ber någon erfaren kompis att skruva isär, ta ur munstycket och göra rent det. Munstycket är en liten metallbricka med ett mycket litet hål i mitten och som sitter instucket i gasolröret.

Man kommer åt det hela genom det nedre kylskåpsgallret på utsidan av bilen.

Använd en tops fuktad med sprit. Stoppa inte in något i munstyckshålet så det blir större.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55311

Guest
Sv: kylskåpproblemH

Hej
Kylen fungerar som vanligt:spinny:,lustigt jag har inte gjort ett smack.
Nu ska ni få höra 220strömmen sluta att fungera för en stund sen:twitcy:kollade allt som går att kolla allt var ok förutom sladdbindan hade säckat:wink:ha en trevlig kväll
mvh Stefan
 
F

F.d. 55311

Guest
Sv: kylskåpproblemH

Det felet har jag också haft gjorde precis som du skrev sen blev det bra.
mvh Stefan
 
Toppen