• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kylskåpet är nu lagad, men men

corina

FD HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Ljusdal
HBK-Nr
1403
Medlemskap
2023
Kommer imorgon torsdag 9 maj att få kylskåpet lagad hos en husbilsrepratör i Sundsvall återkommer hur det har gått. Husbilen är en Hymer Swing -99.

Nu har jag fått kylskåpet fixat på Dagservice i Sundsvall. Jag vill säga att dom vara mycket trevliga och kunniga.
På vårt kylskåp var det mycket besvärligt att få loss det från köksdelen, det vara inte bara de 4 skruvarna inne i skåpet eller skruvarna i köksskåpet bredvid som skulle bort utan vid montering i fabrik så var det även en skruv indragen baktill uppe till vänster mot väggen och den måste vi kapa av och då gick det galant att ta ur skåpet.Men man kan undra vilka genier som har satt skruven där?
Bara för detta så tog det lång tid och det blev dyrt ca 2000:- och munstycket kostade bara 65 :-, men till nästa gång så sitter ej skurven där och då kommer det att gå fortare och billigare.
Jag vill gärna rekomendra denna firma dom sysslar bara med service på bodelar på alla husbilar och husvagnar.



Kalle:D
 
Senast ändrad:

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Kylskåpet är nu lagad, men men

[Vad var fel med kylskåpet? Mitt kylskåp misstände och gasbrännaren byttes genom att
gå in via ventilationen. gjordes på garantin.
 

corina

FD HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Ljusdal
HBK-Nr
1403
Medlemskap
2023
Sv: Kylskåpet är nu lagad, men men

[Vad var fel med kylskåpet? Mitt kylskåp misstände och gasbrännaren byttes genom att
gå in via ventilationen. gjordes på garantin.


Det tände ej på gasolen, brännaren var igensatt av skit. Många säger att man kan blåsa med tryckluft så försvinner det och det försökte jag med men ej.
Servicefirman sa att man icke skall blåsa för då kan det fastna ännu mera skit.
 
F

F.d. 13050

Guest
Sv: Kylskåpet är nu lagad, men men

kylskåpet funkade inte då blåste vi med pumpen till gummimadrassen och det funkade bra. Lite skit kan ställa till det !
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Kylskåpet är nu lagad, men men

Som sagt på min bil bytte man munstycket genom ventilationsluckan det tog några minuter att göra. Varför var man tvungen att plocka ut ditt kylskåp????
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Kylskåpet är nu lagad, men men

Det gjelder flere modeller at fabrikken har satt den nedre ventilasjonen i gulvet bak skapet. På noen er det en nesten stor nok luke, på andre bare noen ventiler - i begge tilfeller så må en ut med skapet for alle småfikser.
 
Toppen