• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kylskåp

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.483
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Hej!

Vi är på väg att byta husbil och i den är det ett litet kylskåp 90l och litet frysfack, vi har tänkt att detta ska bli vår europa husbil sas.

Är kylskåpet för litet eller är det som vi tänkt lagomt stort och handla lite oftare och kanske få färskare varor?

Ni som är där ute berätta för oss hur ni upplever detta med kylskåp.

Mvh
pelle
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Kylskåp

Det är endast ni själva som vet vilka krav och vanor ni har. Själva klarar vi oss nu med ett kompressorskåp på 110 L genom att vi kompletterat med en Waeco frysbox på 50 L. Frysfacket i kylskåpet är så litet att jag utan frysboxen inte alls skulle få plats med all den fisk jag fångar, men när jag någon gång inte fiskar räcker det bra med endast kylskåpet.

aake
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.483
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Kylskåp

Det är endast ni själva som vet vilka krav och vanor ni har. Själva klarar vi oss nu med ett kompressorskåp på 110 L genom att vi kompletterat med en Waeco frysbox på 50 L. Frysfacket i kylskåpet är så litet att jag utan frysboxen inte alls skulle få plats med all den fisk jag fångar, men när jag någon gång inte fiskar räcker det bra med endast kylskåpet.

aake

Har du placerat frysboxen i garaget? Låter som en bra idè då jag oxå tycker om att fiska och får en fisk ibland.

Mvh
Pelle
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Kylskåp

Ja, i det lastrum vi har i bakre delen av bilen. Jag kan verkligen rekommendera den nya CoolFreeze CFX-50. Strömsnål och kyler ända ner till -22*C och väljer själv spänning: 230V om du har detta anslutet annars 12V.
Men eftersom du endast brukar fånga en fisk så klarar du dig nog med en mindre modell än denna 50-liters :D
Jag köpte min från Lauschke Caravan & Freizeit för 728€ (+23,50€ fraktkostnad hem till dörren. Snabb leverans!). Se på www.campingplus.de

aake
 
Toppen