• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

kylskåp

F

F.d. 3088

Guest
hej

Vi har ett Dometic RM 6361, i manualen står det att man skall se gasollågan
nere i vänstra hörnet men jag ser inget hål eller dylikt:confused::confused:
Någon som vet ??

Gurra
 

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Inlägg
585
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2024
Sv: kylskåp

Har du "el tändning pizot" ser du att lampan i strömbrytaren slutar blinka samt att knäppandet upphör.
Man kan ju även känna med handen på avgasrörsutsläppet på utsidan om det blir varmt eller ej.

Lycka till!
 
F

F.d. 14961

Guest
Sv: kylskåp

Hejsan. Mitt kylskåp stänger av sig när man kör på gasol.Det kan gå perfekt hela dagen men stänger av sig på natten.Smöret till frukosten är väldigt lättbrett om man säger så... kylskåpet är ett som väljer energikälla själv. vad kan detta bero på. Det händer även när det är kallt ute så det borde inte bli överhettat.
 
F

F.d. 7986

Guest
Sv: kylskåp

Hej har du kollat om det har varit lite blåsigt under natten, de händer i bland med med mitt kylskåp om det blåser ute, det har hänt att jag fått vända bilen eller sätta på vinterskydden på luftinsläppen.
Mv Sisu
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: kylskåp

Det var et problem med noen skap produsert ca 2007 hvor dekslet rundt brenneren var for tett - dette førte til dårlig flamme og dermed lite kjøling.
Enkel endring - et hjørne av blikket bendes litt ut slik at det kommer mer luft til flammen.
 
F

F.d. 25111

Guest
Sv: kylskåp

Det kan vara fukt. Det finns en avkännare som känner av att det brinner. Om det kommer in fukt kan brytaren sluta fungera. Behöver justeras. Ingen stor sak.

Donna
 
F

F.d. 3297

Guest
Sv: kylskåp

Efter att ha tittat på "vinterluckornas" insidor så hittade jag små kanter som gör att
det alltid kan strömma förbi luft så har jag beslutat mig för att sätta fast vinterluckorna
för gott.

Då får jag ett bra regnskydd och det ser snyggare ut än med avbrutna gallerdelar.
 
Toppen