• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Kylskåp Kylskåp

Beror på var brytaren sitter, jag har en 60graders monterad mot röret överst på baksidan.

Hej om du vill ha stort utrymme för att själv experimentera så kan du köpa sådana här termostater.
Fullt programmerbara för till och frånslag åt båda håll, värme eller kyla samt differens på tempen med mycket mera.
Den lilla runda avkännaren kan med fördel monteras i ett litet "aluminiumblock" som passar mot ett ex. ett rör eller mellan kylflänsarna för god värmeöverföring, med ett lagom hål i för att få in avkännaren, ev. med lite kopparpasta för bra överföring.
12V drift och koppling för till/från eller från/till m.m.
Eller ev. på lämplig plats i utrymmet om du skall ventilera luften bakom skåpet.
Bred prisbild men funkar jättebra och fungerar efter tio års användning.... (Men ingen garanti på det från min sida :oops:.)
Bred prisbild också men billigt ändå.
1st.
Köp Termostat -50 till +110°C till rätt pris @ electrokit

Eller 4st.

Finns på Amazon också.......

M.v.h. JANKRO.

Tillbaka
Toppen