• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kylskåp Kylskåp

Berra2024

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
41328
Medlemskap
2026
Hej, Får ingen gas fram till brännaren, tagit bort brännaren och har löst gaslednings rör, Kylskåp RM 7 serien med vred gas . 230V . 12v. ställer vred på gas lampan blinkar det kommer ström fram till brännaren men ingen gas, finns det någon mer ventil. i mitt förra HB tryckte man in vredet till allt var okey. Här finns inte denna funktion eller är vredet trasigt? Glömde JA spis och värme okey.

Senast ändrad:
Har en fundering ang. gasen bör komma fram , och vid ej tändning skall den stängas av. var görs detta? Om den " ventilen " är trasig kan nog detta fenomen vara ett svar!! Då kommer frågan var hur gör man ?? Bägge stiften sitter i brännaren, den som tänder och den som skall i min värd känna av värmen och låta gasen fortsätta vara på tills gasen stängs eller "lågan " slocknar av någon anledning.

Soory borde ha skrivit att spis och värme fungerar,
Har en fundering ang. gasen bör komma fram , och vid ej tändning skall den stängas av. var görs detta? Om den " ventilen " är trasig kan nog detta fenomen vara ett svar!! Då kommer frågan var hur gör man ?? Bägge stiften sitter i brännaren, den som tänder och den som skall i min värd känna av värmen och låta gasen fortsätta vara på tills gasen stängs eller "lågan " slocknar av någon anledning.
Har den fungerat tidigare, eller är det ny bil? brukar finnas huvudkranar för avstängning av kyl/värme/spis separat

Hej, Får ingen gas fram till brännaren, tagit bort brännaren och har löst gaslednings rör, Kylskåp RM 7 serien med vred gas . 230V . 12v. ställer vred på gas lampan blinkar det kommer ström fram till brännaren men ingen gas, finns det någon mer ventil. i mitt förra HB tryckte man in vredet till allt var okey. Här finns inte denna funktion eller är vredet trasigt? Glömde JA spis och värme okey.
Brukar finnas en avstängningskran i nått köksskåp eller annat skåp inne i husbilen me för spis kyl ugn mm separata kranar. Kolla upp

Tillbaka
Toppen