• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kylskåp kylskåp

Pelle&Pia

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
34863
Medlemskap
2025
vårt kylskåp fungerar inte 230 v , när vi slår på kylskåpet med kopplad el så går säkringen i stolpen, allt annat funkar i husbilen.
Är det någon som vet Vad det kan det vara för fel?
Pelle
 
Senast ändrad:

Peter & Lorella

HBK Medlem
Inlägg
467
Kommun
Täby
HBK-Nr
31686
Medlemskap
2025
vårt kylskåp fungerar inte 230 v , när vi slår på kylskåpet med kopplad el så går säkringen i stolpen, allt annat funkar i husbilen.
Är det någon som vet Vad det kan det vara för fel?
Pelle
Finns så klart många saker, men spontant så skulle jag mäta upp elpatronen så man vet om den är hel eller inte.
 
Senast ändrad:

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Inlägg
680
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2024
Det vore intressant att veta vilken typ av säkring som finns på stolpen. Ifall elpatronen till Alde-värmaren står på 3kW (eller 2kW plus annan last uppemot 1kW) så ryker en 10A säkring ganska fort. Ifall det är problem med elpatronen i kylskåpet så borde dess säkring gå sönder för säkringen i stolpen.
 

Västkustcamparen

HBK Medlem
Inlägg
1.141
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2024
Det stämmer, men i många stolpar sitter en kombinerad jfb och automatsäkring (personskyddsautomat) och då kan det vara oklart vilken av funktionerna som löst ut.
(det framgår inte om bilen ifråga har egen jfb eller inte)
 

HenkeAls

HBK Medlem
Inlägg
515
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2024
Skulle försökt köra kylskåpet separat på något sätt för att utesluta allt annat mellan kylskåp och uttag. Är ju lite mackel beroende på hur kylskåpet sitter. På min bil kan man lossa spisen som sitter ovanför och på så vis komma åt elplinten för kylskåpet.
 
Toppen