Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hur lossar jag dörren?Skruva loss den brutna delen och skruva dit en ny. Så gjorde jag.
Ja det är tre skruvar men jag kan inte öppna dörren så jag kommer åt skruvarna, går det att dra ut kylskåpet utan att skada något?Det sitter en plåtbit under dörren på gångjärns sidan som är fastskruvad på undersidan av skåpet, 3 skruvar om jag inte minns fel, ta loss den så kommer dörren av....
Hej
Är det nummer 3 på denna sprängskiss du menar? Den är i så fall fjäderbelastad och byta utan att kylskåpet behöver tas ut.
Visa bilaga 207297
Du kan inte bara dra ut kylen, den är fastskruvad och så har du gas och el kopplingar på baksidan av kylen som du måste lossna....Ja det är tre skruvar men jag kan inte öppna dörren så jag kommer åt skruvarna, går det att dra ut kylskåpet utan att skada något?
Det är en fjäderbelastad tapp som kan tryckas ner och då går det att få ut dörren, lyfta upp och ta ut.Du kan inte bara dra ut kylen, den är fastskruvad och så har du gas och el kopplingar på baksidan av kylen som du måste lossna....
Om kylen står på en skiva så kan du ta bort trä så du kommer åt skruvarna... Jag använde bara bits och en liten skiftnyckel till skruva ut de tre skruvar, så trångt var det under min kyl....
Lycka till...
Tack för hjälpenJa det är det.
Det låter mycket enkelt och bra. ... Ett steg i rätt riktning när det gäller konstruktion av tillbehör för hb och husvagn.Det är en fjäderbelastad tapp som kan tryckas ner och då går det att få ut dörren, lyfta upp och ta ut.
Sent svar, men jag lagade det igår med snabblim och knep ihop sprickan med svetstångHej
Är det nummer 3 på denna sprängskiss du menar? Den är i så fall fjäderbelastad och byta utan att kylskåpet behöver tas ut.
Visa bilaga 207297