• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kylskåp Kylskåp

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Det sitter en plåtbit under dörren på gångjärns sidan som är fastskruvad på undersidan av skåpet, 3 skruvar om jag inte minns fel, ta loss den så kommer dörren av....
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Ja det är tre skruvar men jag kan inte öppna dörren så jag kommer åt skruvarna, går det att dra ut kylskåpet utan att skada något?
Du kan inte bara dra ut kylen, den är fastskruvad och så har du gas och el kopplingar på baksidan av kylen som du måste lossna....
Om kylen står på en skiva så kan du ta bort trä så du kommer åt skruvarna... Jag använde bara bits och en liten skiftnyckel till skruva ut de tre skruvar, så trångt var det under min kyl....
Lycka till...
 
  • Gilla
Reaktioner: BoP

Golfnörd

HBK Medlem
Inlägg
20
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
23113
Medlemskap
2024
Du kan inte bara dra ut kylen, den är fastskruvad och så har du gas och el kopplingar på baksidan av kylen som du måste lossna....
Om kylen står på en skiva så kan du ta bort trä så du kommer åt skruvarna... Jag använde bara bits och en liten skiftnyckel till skruva ut de tre skruvar, så trångt var det under min kyl....
Lycka till...
Det är en fjäderbelastad tapp som kan tryckas ner och då går det att få ut dörren, lyfta upp och ta ut.
 
Toppen