• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kylskåp Kylskåp temperatur

Zappa59

HBK Medlem
Kommun
Piteå
HBK-Nr
33928
Medlemskap
2025
Hej
En Dometic RMD 8505 där kylskåpet inte får lägre temperatur än mellan 10-12 grader medans frysen med lätthet blir kallare än minus 20 grader. Det spelar ingen roll vilket effektläge jag ställer 3-5 så blir resultatet ungefär det samma och likaså oavsett om jag kör 230V, 12V eller gas.
Nån som har förslag på åtgärder?

/Åke

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Hej
En Dometic RMD 8505 där kylskåpet inte får lägre temperatur än mellan 10-12 grader medans frysen med lätthet blir kallare än minus 20 grader. Det spelar ingen roll vilket effektläge jag ställer 3-5 så blir resultatet ungefär det samma och likaså oavsett om jag kör 230V, 12V eller gas.

/Åke
Hade så en gång då frysen var helt fylld. Lite luftfickor i frysen gör att kylen blir kallare.

Per P

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1517
Medlemskap
2025
Hej

/Åke
Förmodar att du inte har proppat kylen full med varor så att inte luften kan cirkulera ? Eller lagt in någon varm vara som behöver kylas ?
Om du inte gjort något av ovanstående, så skulle jag tro att du behöver förnya kylpastan bakom kylelementet.
Finns en utmärkt beskrivning hur man gör detta, av Jankro. Sök på forumet

Mvh Per

Toppen