• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kylskåp Kylskåp Dometic RM5380

sandorlena

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
5222
Medlemskap
2024
Hej! Finns det någon som har haft problem med kylskåp Dometic RM5380? Det är ett mindre kylskåp (80 l) med ett litet frysfack i ena hörnet. Vi har både problem med att det inte håller kylan vid varmare temperaturer ute. När det däremot inte är så varmt ute håller det kylan väldigt bra. Ibland är det också svårt att starta igång det med gasolen, men dock inte alltid. Måste då göra flera försök med de två reglageknapparna som ska vridas respektive tryckas in, innan det kommer igång. Tändaren på baksidan av skåpet är utbytt men har inte gjort någon skillnad. Finns det någon som har kunskap eller erfarenhet om vad det kan bero på när gasolen krånglar som med vårt kylskåp? Och har någon erfarenhet av hur effektiva extra kylskåpsfläktar är som kan monteras på baksidan av skåpet för att hjälpa till att få ner temperaturen i skåpet? Tacksamma för alla råd och tips! Mvh Lena & Sandor
 

Tomtahagen

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Hallsberg
HBK-Nr
21358
Medlemskap
2024
Hej! Finns det någon som har haft problem med kylskåp Dometic RM5380? Det är ett mindre kylskåp (80 l) med ett litet frysfack i ena hörnet. Vi har både problem med att det inte håller kylan vid varmare temperaturer ute. När det däremot inte är så varmt ute håller det kylan väldigt bra. Ibland är det också svårt att starta igång det med gasolen, men dock inte alltid. Måste då göra flera försök med de två reglageknapparna som ska vridas respektive tryckas in, innan det kommer igång. Tändaren på baksidan av skåpet är utbytt men har inte gjort någon skillnad. Finns det någon som har kunskap eller erfarenhet om vad det kan bero på när gasolen krånglar som med vårt kylskåp? Och har någon erfarenhet av hur effektiva extra kylskåpsfläktar är som kan monteras på baksidan av skåpet för att hjälpa till att få ner temperaturen i skåpet? Tacksamma för alla råd och tips! Mvh Lena & Sandor
Det är ett känt problem med dom kylskåpen att det inte håller kylan så bra vid temperatur varmare än 25 grader. Jag håller på att montera fläktar bakom kylskåpet nu men funderar vart jag drar fram kablarna till manöverpanelen. Är det någon som vet så får dom gärna visa detta med bilder. Jag har en pössl roadcruiser 2016 plåtis.
 
Toppen