• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kylmatta hund

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Hej!

Vill gärna tipsa om kylmatta för hund och andra djur i bilen på hemsidan WWW.csigora.com där finns en matta som man doppar i kallt vatten en stund sedan skall den ge kyla i upp till 5 dygn enligt tillverkaren, finns i flera storlekar.

Såg detta i min jakttidning som kom denna månad.

Kan kanske vara värt att titta på för oss som har djur i bilen.

Mvh
Pelle
 

Per och Agnetha

FD HBK Medlem
Inlägg
212
Kommun
Håbo
HBK-Nr
9517
Medlemskap
2023
Sv: Kylmatta hund

Jag har haft en balja och doppat min hunds tassar i under sommaren. Det har funkat bra. Mvh. Agnetha
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Kylmatta hund

Min hund vägrade lägga sig på kylmattan. Den jag har påminner i "konsistensen" om ett tjockt segt sämsskinn som ska blötas o kan hålla rätt mkt vatten. Bra också att torka hunden med när den badat, suger åt sig mycket om man vrider ur det ordentligt först. Satte dit band vid halsen och ett bälte om magen - "voilá" ett kyltäcke. Perfekt när det är riktigt varmt ute. När jag kör husbilen behövs den inte, då är luftkond. på.
Det blir helt stelt när det är torrt o tar lite tid att blötlägga, så jag förvarar det blött i en plastpåse i kylskåpet när vi är på varmare breddgrader. Hopvikt är det platt o tar inte mkt plats. Var mkt uppskattat av min tjockpälsade hund när vi var i Spanien o Portugal.
 
Toppen