• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elsystem Kylbox

Rolf bagaren

HBK Medlem
Inlägg
33
Kommun
Båstad
HBK-Nr
13692
Medlemskap
2024
Jag har en Waeco kylbox som endast går på 12/24 volt. När jag kopplar den i cigg-uttaget lyser dioden rött efter en stund och det kommer upp felmeddelande på displayen att det är för högt strömuttag. Kan man sätta in en spänningsomvandlare (typ Julas) och köra med 230V när man står på ström istället? Eller finns det någon annan lösning? Vill ju gärna ha kalla öl...
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.829
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Kylboxar och ciggpluggar är sällan en bra kombination. Ditt problem kan bero på spänningsfall p.g.a för klena/långa kablar bakom gigguttaget eller dålig kontakt.
Kall öl är viktigt och inget är värre när man upptäcker att dom är varma p.g.a en strulande och glappande kontakt. Ciggpluggarna är ju nästan byggda för att glappa. Borde förbjudas.
Om du har möjlighet så klipp bort pluggen och dra fram en kabel direkt från batteriet om möjligt.
Jag håller faktiskt på precis i detta nu (sant) och installerar min kylbox i garaget med just direktkabel och annan typ av snabbkontakt

Vem vill riskera att få varma öl ? :cool:
 
Toppen