California
FD HBK Medlem
Lämnar in bilen för reparation av krånglande gasoldrift på Thetford-kylen. Felsökning plus fyra timmars reparation samt delar (tändsäkring 600
medför att kalaset går loss på nästan 3 500 kronor.
Bonus efter reparationen: ett oväntat tillskott av friskluft!
Verkstaden har lyckats åstadkomma fritt blås mellan skåpet och väggar/tak/golv, alltså "hålet" i inredningen där kylen monteras.
Påtalat detta men verkstaden har inte lyckats täta.
Och efter en natt med kylens ventilationsgaller vända mot vinden och 12 meter per sekund på Sysne udd på östra Gotland, tvingas jag konstatera att det drar friskt, tjuter och viner. Håller en bit hushållspapper vid kylens ena sida och det fladdrar vågrätt.
Kalla vindar medför också ökad gasolförbrukning. det är riktigt otrevligt, faktiskt.
Nu har jag mejlat Hymer i Örebro som alltid ställer upp och är bussiga och bett om råd som jag kan förmedla till verkstaden på Gotland. Eller så försöker jag tussa ihop dom.
Tips, någon, vad blev fel vid monteringen efter reparation?
Bonus efter reparationen: ett oväntat tillskott av friskluft!
Verkstaden har lyckats åstadkomma fritt blås mellan skåpet och väggar/tak/golv, alltså "hålet" i inredningen där kylen monteras.
Påtalat detta men verkstaden har inte lyckats täta.
Och efter en natt med kylens ventilationsgaller vända mot vinden och 12 meter per sekund på Sysne udd på östra Gotland, tvingas jag konstatera att det drar friskt, tjuter och viner. Håller en bit hushållspapper vid kylens ena sida och det fladdrar vågrätt.
Kalla vindar medför också ökad gasolförbrukning. det är riktigt otrevligt, faktiskt.
Nu har jag mejlat Hymer i Örebro som alltid ställer upp och är bussiga och bett om råd som jag kan förmedla till verkstaden på Gotland. Eller så försöker jag tussa ihop dom.
Tips, någon, vad blev fel vid monteringen efter reparation?