• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kylskåp Kyl/Frys Dometic RMD 8555.

nakah1949

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
37646
Medlemskap
2025
Hej.
Problem med min Kyl/frys RMD 8555. Någonting har låst sig i systemet, Fungerar endast på 230 V. Går ej att ändra till 12 V, eller gasol. Går ej heller att stänga av eller ändra termostaten som indikerar 2 dioder av fem Även om jag drar ur kontakten för 230 V lyser blå lampa som indikerar att kylskåpet är igång fast det ej kyler då. Måste slå ifrån 12 V för allt skall slockna, men då jag slår på 12 V blir det samma läge utan att jag gör något mer. Kan det vara något med någon av korten? Tacksam om någon har tips.

Håkan.

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2025
Hej.
Problem med min Kyl/frys RMD 8555. Någonting har låst sig i systemet, Fungerar endast på 230 V. Går ej att ändra till 12 V, eller gasol. Går ej heller att stänga av eller ändra termostaten som indikerar 2 dioder av fem Även om jag drar ur kontakten för 230 V lyser blå lampa som indikerar att kylskåpet är igång fast det ej kyler då. Måste slå ifrån 12 V för allt skall slockna, men då jag slår på 12 V blir det samma läge utan att jag gör något mer. Kan det vara något med någon av korten? Tacksam om någon har tips.

Håkan.
Troligen Micro brytaren på panelen. Är av dålig kvalite

Toppen