• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kylskåp Kyl/frys Dometic RMD 8505

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bitte

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
38617
Medlemskap
2024
Hej, min Maclouis nevis 876G från 2012 går bra men problem med kylskåpet, när jag startar det går det igång på gas men när AES ska slå över på 230v blinkar röd varningslampa och kylen återgår till gasdrift. Har kollat säkringar i luckan bakom kylen men den verkar någon som kan hjälpa mig.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.741
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Hej ligger på Sturkö för tillfället, någon som vet om det finns service hjälp i närheten.

Jag skulle tro att du har spänningsfall när kylskåpet skall starta på 230V, som gör att det slår över till gas eftersom spänningen blir för låg.
Låt det gå på gas tills du kan prova på en annan plats, gärna nära elcentralen på campingen. Har du möjligen något att mäta spänningen
in i kylskåpet med?
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.075
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Ny Ställplatser helt plötsligt går även 230v
Det är spänningsfall till kylen som ger dessa fel,ibland klickar relät för omkoppling till 230V några gånger sedan går kylen över till gas igen.
Långa kablar,många inkopplade på samma stolpe,ärgade anslutningar mm., skaffa en multimeter och mät spänningen nästa gång,du kommer bli förvånad över hur mycket spänningsfall det är på många ställen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen