Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej Michael
Jag monterade en Campersanity-enhet 2009 och är supernöjd sedan dess. Ring Gert Olsson i Beddingestrand för vidare info 0733964820.
Kostar en slant men är väl värd de fördelar den har.
Hälsningar
Åke
En gång i tiden runt 1991 då jag köpte en Optisan-toastol från Alde som hadde samma kvarn som dagens varianter följde en broschyr med, där Alde gjorde en stor sak av att fekalierna (bajset) och det använda pappret tillsammans med spolvattnet EFTER malningsprocessen klassas som gråvatten.
Förhoppningsvis gäller detta även idag. Jag har sedan 1991 använt olika toakvarnar i alla mina husbilar och följdaktligen hanterat allt mitt avloppsvatten som varande gråvatten.
Helt rätt, ut med kasetten in med Campersanity-enheten koppla 12 V till kvarnpumpen via ett relä och en vippströmbrytare samt en 22 mm slang till avloppstanken, klart.
Skitenkelt��
Kan du ta reda på orsaken till att "Ulricehamn inte tillåter att tömma svartvatten" i gråvattenbrunnar Claes, det kanske rör sig om kemikalier som vissa tillsätter i sina fekalie-kassetter, vilket sabbar hela poängen med att blanda restprodukter?Gråvattentankarna har inte heller den ventilation som behövs för fekalier. Generalisering Claes, så är det inte överallt. Dom flesta större husbilar har blandade fekalier/gråvatten vilket handlar om 200-300 liter "äcklig" sörja som ska ut i brunnar på befintliga ställplatser i hela Europa !
PS. I Ulricehamn finns gråvattentömning vid reningsverket, men inte tillåtet att tömma svartvatten (hur vet du det? Har du varit på plats?). Finns säkert en orsak (mycket möjligt!).
Kan du ta reda på orsaken till att "Ulricehamn inte tillåter att tömma svartvatten" i gråvattenbrunnar Claes, det kanske rör sig om kemikalier som vissa tillsätter i sina fekalie-kassetter, vilket sabbar hela poängen med att blanda restprodukter?
Än har vi inte stött på en rastplats, ställplats eller camping som har sådana restriktioner i något EU land!