Hej! Funderar på att åka Kustriksvägen från Bodö till Trondheim - är det någon som åkt denna och kan berätta om det är värt resan? Är det lätt att köra? Smala vägar? Vackert? Platser att övernatta på? Tacksam för information.
Bilgrun
Hei! Jeg kan anbefale turen på det varmeste

) Første gang ,1998, i vår første bobil, ytterste veien fra Tromsø, via Andøya, Lofoten og til
Bødø. Derifra fulgte vi kystriksveien helt hjem til Bergen.
Andre gang i 2008. Da tok jeg Hurtigruten fra Bergen til Honningsvåg, hadde med meg sykkel og oppakning, tråkket ut til Nordkapp og
startet turen mot Lindesnes. Krysset Finnmark til Troms. Ferge til Andøya og siden fulgte jeg veien ytterst mot havet så godt det lot seg
gjøre. Det ble til sammen 27 fergeturer og 3300 km.
Siste gang var i 2021. Fulgte grensen langs Sverige, kunne ikke krysse over grensen grunnet kovid.
Krysset over ved Narvik, og fikk med oss Lofoten og fortsatte kystriksveien til vår hjemby Bergen., denne gang i vår nye Carthago «plåtis».
Turen er vel det vakreste vi kan by på av norsk natur, veiene er gode, noen steder litt smale, men ingen problemer å kjøre.
Overnatting finnes over alt, enten campingplass eller stellplass. Juli er det størst trafikk, vi har tatt turen i juni/juli.
Jeg ønsker dere en opplevelsesrik ferietur, lykke til.
Beste hilsen fra Regent.