• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kurs i hur funkar en husbil

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.618
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: Kurs i hur funkar en husbil

PS

Glömde i hastigheten de allra viktigaste kurserna:

1) Så här ser en instruktionsbok ut.
2) Så här läser du instruktionsboken.
3) Exempel på medföljande bruksanvisningar/instruktioner för husbilens apparater, samt hur man läser dessa.
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.984
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Sv: Kurs i hur funkar en husbil

Hur tömma toaletten.
-----------------------------------------------------------
Ja man kan undra hur många förstagångstömmare som har tryckt ner luftningsknappen innan kassetten varit upptippad tillräckligt för att inte dränka tummen med innehållet :D.
Eller också varianten att tycka det rinner ut dåligt, för man vet inte ens att det finns en luftningsknapp.

M.v.h. JANKRO.

Från början var det en stor sak att tömma kasetten, men efter ett antal ggr var man inte lika försiktig eftersom tömning inte längre krävde en tankeverksamhet.

På Böda Camping för några år sedan, trycker ner knappen för tidigt och det var inte bara tummen som blev våt, högerarmen och högra benet fick en rejäl pissdusch. Sen fick man traska hela vägen till husbilen med sina gråa mjukiskläder med stora mörka pissfläckar på.

Efter det kopplar jag alltid på högsta effekt i tankeverksamhet vid tömning!:D


Det vi tyckte var knepigast med husbilslivet i början, hur gör man på en ställplats? Nu gör vi som dom flesta andra om det verkar vettigt!
På en camping kändes det tryggare som nybörjare, man fick sina tydliga gränser och regler.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.609
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Kurs i hur funkar en husbil

Ja, man får ta till klassikern, "man lär av misstagen" :D:D.

M.v.h. JANKRO.
 
Toppen