Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Bra släp men hojen står inte i färdriktningen vilket den inte är konstruerad för tex vid en inbromsning. Skulle nog inte vilja ha någon av mina hojar på den släpen.
Det bör inte bli annorlunda än andra släp med samma längd mellan axel och kula?![]()
Är som vanligt lite negativ och ställer mig frågande
2. Hög. Svår att lasta, vilket bevisas av det behövs vinsch med specialanordning.
Hej hur då svårt Jag har bara en 125 cm scoter men jag kör den alltid upp med egen Motor
Ha de Paffw
Är som vanligt lite negativ och ställer mig frågande till konstruktionen.
1. Kort avstånd mellan dragkrok och hjul gör den mycket svår att backa med. Har haft ett gammalt kort släp så jag vet hur svårt det är.
2. Hög. Svår att lasta, vilket bevisas av det behövs vinsch med specialanordning.
Köp istället ett Erde mc-släp som är lågbyggt och mycket billigare. (de är visserligen åxå korta) Vet inte heller hur mycket de lastar men väger hojen över 200kg så är det knappast någon körglädje kvar ändå och man klarar sig utan hoj.
Hojen på bilden är ju vara uppåt 240cm lång. Hur lätt är det att manövrera det släpet, lär bli problem med den bredden när man kör både framåt och bakåt. Och _får_ det sticka ut så mycket utanför bilen.
Visa bilaga 69287