• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kroatien

F

F.d. 50004

Guest
Ja nu är vi hemma igen från Kroatien. Det har varit en spännande resa med lite äventyr och udda Ztellplatser här och där. GPS krånglade ända från Tyskland ingen karta men svenska Ingerid pratade oss fram + att jag följde med på kartan. Vi vill tacka HBK 1959 Roger med fru som vi träffade i Heiligehafen, de var på väg hem och vi ut till Kroatien, för värdefulla upplysningar ang. färden ner till Kroatien och till den mysiga campingen i Medulin. Där stog vi tre st. husbilar från HBK nästan bredvid varandra. 166, 1533 och så vi 181. På nästa camping i Porec Zelena Laguna såg vi HBK 549. Vädret var varmt nästan för varmt ibland men man ska väl inte klaga, det är ju detta man väntat på. Färden gick vidare till Ungern och till en camping i Keszthely en liten mysig stad vid Balotonsjön.Här är det mycket Danskar,efter två nätter fortsatte vi mot Budapest, men det började regna det bara öste ner, så vi bestämde oss för att åka tillbaka till Tyskland, och som det ofta blir i vårat fall vi sträck åkte från Ungern, Österike in i Tyskland där mötte oss solen igen.Efter en natt i Regensburg gick färden till Wismar vår favorit plats. Norr om Berlin kompisåker vi en bra bit med HBK 1751. I Wismar är vi varje år, även denna gången hade vi tur, det var underhållning ute i staden av ett Danskt band med Blues och Rockenroll. På återfärden i Heiligehafen pratar vi med HBK 163. Ja mycket sol och mycket bad och cykelturer har det blivit. Nu får man sätta sig ner och drömma om nästa år då resan förmodligen går till Kroatien igen.

Hasse och Lena i Vargön

L

Lacke

Guest
Sv: Kroatien

Hej du
Om du skall åka till kroatsien nästa år så rekomenderar jag dig att åka längre söderut, Vi har varit där de senaste 6 åren och vi började på istra men den bästa canpingen hade vi i år på ön pag vid staden Novalja. Vi har även varit på Cres, Murter,Kres även där var det bra.
På hemvägen övernattade vi på en Camping i Umag, för stor camping och dåligt badvatten.

mvh lacke

Leif Karlsson

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1751
Medlemskap
2028

Hejsan alla! Vi är nyss hemkomna efter en tur ner till Kroatsien. Kan bara rekomendera ön Krk och campingen Javarec (eller hur det stavas) vid staden Krk. Jag har aldrig sett så rena toaletter , latrin tömmnings ställen. Maten var himla god och billig på resturangerna. Badet skall man inte klaga på varmt och gôtt va det. På resan har vi sett och hälsat på en tjugotal bilar från klubben, trevligt tycker vi. Men det som jag har lagt märke till att har man dekalen på bilen var man än är i Sverige eller utomlands, så verkar det som att det är en isbrytare och andra husbilsägare kommer och börjar prata med oss, och det är allltid trevligt att prata med nya personer. Ha en fortsatt trevlig sommar :)

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2025

Hej vänner
Det låter så underbart med Kroatsien, vi har bestämt att åka dit nästa år, men men, jag är nybörjare när det gäller att köra utanför Sverige.
Detta gör mig lite nervös, jag behöver MASSOR med goda råd, och allra hälst någon att köra ihop med, finns det någon som planerar för nästa år och kan tänkas ha en bil i släptåg?
Jag har möjlighet att lägga min semester lite när jag vill.
Om någon kan tänkas vara fadder för oss vore vi tacksamma, vi kanske kan träffas under hösten för planering?
Vi bor i Varberg.
MVH KEJO 20

T

tommy.agneta

Guest

Hej!
Vi har också gjort Kroatien i år, tog vägen via Italien och Umbrien. Färjade över från Ancona till Zadar, det fungerade perfekt. Tillbringade sen mesta tiden ca.två veckor i Dalmatinen och på Cres, bodde på minicamps med varierande standard men är jättenöjda. Bra priser och trevligt folk överallt, detta gör vi om.
MVH Tommy o Agneta 1449

Fincan

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2025

Hej!
Vi har också gjort Kroatien i år, tog vägen via Italien och Umbrien. Färjade över från Ancona till Zadar, det fungerade perfekt. Tillbringade sen mesta tiden ca.två veckor i Dalmatinen och på Cres, bodde på minicamps med varierande standard men är jättenöjda. Bra priser och trevligt folk överallt, detta gör vi om.
MVH Tommy o Agneta 1449

Någon camping på Crec som ni tyckte extra bra om?

// Werner

F

F.d. 15874

Guest

Även vi har gjort Kroatien detta år såsom många andra i Hbk. Ett fantastiskt vackert land som vi gärna återkommer till igen.
Vi var därnere i lite mer än 2,5 vecka och det som vi fastnade på flest dagar var på ön Rab vid byn Lopar och San Marino camping. 1,5 km lång sandstrand, långgrunt och alldeles perfekt för oss som har två små barn. Där finns allt som behövs för lite äventyr för både oss och barnen..båtuthyrning, jetski, trampbåtar mm.
Men vi har även varit på mindre ställen och i nationalparker och försökt att se mindre byar som inte är helt invaderade av turister än. Kort sagt...en underbar resa och som vi njuter av ännu i minnet.

//Agneta

Gert8

FD HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
8
Medlemskap
2024

Tack alla för inläggen om Kroatien !
Har läst med stort intresse. Vi planerar att åka ner under 2009. Troligen direkt efter Nordiska träffen som HBK står för då.
Nordiska avhålls andra helgen efter midsommar och slutar på söndagen.
I stora drag så blir det Tyskland,Österrike och sen via Slovenien ner till Kroatien.
Den tråkiga delen är dom 60 milen ner till Skåne och hem, man har ju åkt så många gånger.
Hustrun kom med en Daimglass så jag ber att få återkomma i ämnet
Gert

F

F.d. 15874

Guest

juni-juli 08 036.jpg
Vi har nästan samma vy på våra kort från Krk:wink: se bild 1

juni-juli 08 040.jpg
bild 2 är från vår plats på SanMarino camping på Rab, bättre plats var svårt att få.

juni-juli 08 067.jpg
bild 3, kvällarna på Rab var fantastiska att sitta vid husbilen och se solnedgången medan barnen leker på stranden

juni-juli 08 109.jpg
bild 4 Plitvice nationalpark, väldigt fint men mkt folk

//Agneta

F

F.d. 50004

Guest

Vilka fina bilder ni har lagt ut ,nu får vi fundera om vi inte ska ställa kosan dit istället.
Ingalill och Leif det blir väl svårt för er att åka dit nästa år då ni fått till ökning av en liten sötnos.
Agneta och Per vi kanske ses där nere.
Tack för att vi har fått se era kort

Hasse o Lena i Vargön

F

F.d. 15874

Guest

kejo 20.
vi kommer att köra ner även nästa år för att försöka att komma till samma plats som vi var på i år
vilket smultronställe......det blir rab naturligtvis och san marino camping helt underbart,vi skall se om vi kan få sem lika tidigt som i år det vill säga veckan före midsommar och 5 veckor fram för att få vara där så länge som möjligt.........samt att se sådana saker som vi inte han med denna gången eftersom vi fastnade på rab...........vi ville inte åka därifrån, men den somv äntar på något gott den får vänta alldeles för länge........och vi har bara varit hemma en månad ungefär och vi vill tillbaka nu. men du kan väl höra av dej så kan vi ju slå följe ner om du så önskar alltid trevligt med resesällskap
det finns så många fina platser ner på vägen att man nästan häpnar att detta är verklighet.
vi var även ner i fyssen och kollade tegelbergbahn och åkte linbanan upp till toppen helt fantastiskt.sen så såg vi slottet neuschwansteien en fantastisk byggnad..........sen raka vägen till kroatien,vilket fantastisk land god mat och dessutom billigt.(goda öl)och framför allt varmt under dom 4 veckor som vi var där så hade vi inte en dag under 35 grader varmt,det pendlade mellan 35-43 grader var dag,så frysa det behöver man inte.

MVH:hbk 891/per

Toppen