• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kroatien via Bosnien

• Startad av Startad av F.d. 53081
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 53081

Guest
Planerar att åka till Kroatien i sommar. Funderar på att åka genom Tjeckien, Slovakien, Ungern och sedan eventuellt Bosnien. Är det någon som åkt i Bosnien? Hur är vägarna? Finns det campingar? osv. Något annat man behöver tänka på.

Sv: Kroatien via Bosnien

Hej!
Vi åkte genom BH för något år sedan. Vägarna är inte sämre än någon annanstans. Ömsom vin ömsom vatten. Alla har vi väl någon gång i europa rullat på betongen......
Mitt inne i landet finns det ett ställe med camping JAJCE uttalas det, tror det stavas lika.
Väldig fin natur och vackert område. Mycket vatten och populärt utflyktsmål.
En ung man i receptionen 15 - 16 år. Engelska flytande inga problem alls. Resturang och bra service på campingen.

:yes: / Frank

Hej!
Vi körde från Kroatien (Split) genom Bosnien år 2012. Först ställplats i Mostar. Det finns minst 3 st. Därefter camping utanför Sarajevo. Sedan camping Ontario i Tuzla.Vidare över Banja Lukas till Bosanka Krupa. Fräsch camping där. Sedan över gränsen mot Ljubljana i Slovenien. Där fanns en supercamping Ljubljana camping Resort. Kanske inte den väg över Ungern som ni menade. Men vägarna var bra överlag.Utanför Tuzla fanns det 4 st enorma köpcenter. Mostar ett ställe man bör besöka! Ha en trevlig resa på Er väg genom Bosnien.

Vi åkte från Budapest till Tuzla - Lucavac. Åt en god middag och sov sedan över på baksidan av Motellet Tre bröder (Tri Brats). Vidare till Sarajevo - Konjic - Mostar - Makarska. Jag älskar dessa fina vägar. Sen blev det en tur till Dubrovnic och sedan tillbaka till Makarska - Trogir - Krka - Krk på den fina kustvägen.

Makarska - badplatsparkeringen "Plaza Cobana"

Trogir - "camping".

Krka - parkeringen till naturreservatet.

BiH.JPG

Senast ändrad:
Tillbaka
Toppen