• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Krig?

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag har under flera dagar hört i fjärran enorma explosioner :eek: kollade med en väderapp om här är något åsk oväder
Men ser inga. . Det mullrar rejält nu i kväll ... Hundarna gillar inte det .. Men vad kan man göra o_O
Eftersom jag inte har några nyheter så undrar jag om något krig runt östra Medelhavet har brutit ut :eek: Eller kan jag gå och lägga mig nu?
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Tackar så mycket......men närmsta oväder ser ut till att vara flera 100 mil härifrån.... så det kan jag inte höra.... sista "smällarna" var för ca 15 min sedan.... Kan NATO ha en stor övning ?.... sen är det inte många mil till Turkiet ifrån där jag är nu (ön Limnos)....
Får höra om det fortsätter imorgon.... för nu skall jag gå och lägga mig... hundarna sover också..... Godnatt
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Kan det vara gasolkanon som odlarna använder för att skrämma fåglarna.

Kan vara så.....men då måste det vara enormt stora fåglar och kanoner :eek: . . ... Nä detta är riktiga "bomber" som smäller av .... Just nu är det lugnt ..... Och det lutar nu mer åt att det är från Turkiet, då det ligger bara 3-4mil härifrån
Erdogan kanske testar det han köpte från ryssarna :twitcy:
 

Sinkan Andersson

HBK Medlem
Inlägg
182
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
27321
Medlemskap
2024
Turkiet har ju som bekant avsikt att skapa en ”säkerhetszon” en bra bit in i norr Syrien. Det finns kanske en del personer och grupperingar där som av olika anledningar motsätter sig detta, därav det förmodade kanonmullret.
 
C

chiva

Guest
Hej Muskatten, När jag var i Turkiet nyligen så passerade jag stora militära anläggningar nära Balikesir, kan tänka mig att de provskjuter sina grejor ibland. Jag brukar inte lägga mig i landets politik när jag reser, men i Turkiet märkte jag tydligt folkets missnöje med Erdogan. Många tyckte han var paranoid. Satsade för mycket pengar på militären.
En kille som jobbade natt på en bensinstation, (mina vanligaste övernattningsplatser), sa att "jag har 1500 Tl/månad (3000SEK). Han beskrev Erdogans palats, och skakade på huvudet.

Förlåt att jag kommer utanför ämnet men tycker det kan intressera att när jag var på Gallipolihalvön, Gelibolu, så ville jag stanna en vecka och besöka alla museerna, (där Churchill anföll i VV1, och orsakade en halv miljon soldaters död utan resultat.) MEN på Gallipolihalvön fick inte utlänningar övernatta i husbilar!
Jag försökte flera kvällar hitta nån plats att stå men polisen kom varje gång och sa "No parking Go Go!"
Och de ville jag inte argumentera mot!
För övrigt kan jag rekommendera husbilsresor i Turkiet, ingen trängsel, såg inga andra husbilar, rörande vänlighet överallt, alla bensinstationer hade vattenposter där man fick ta gratis vatten.

Men Muskatten, Greker och Turkar drar väl inte jämnt, eller har det ändrats nuförtiden?
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Hej Chiva....

Som jag ser det så har folket i Grekland & Turkiet generellt inget emot varandra, däremot skapar deras politiker (som vanligt) mycket osämjan mellan länderna.... Sen kan man ju alltid hitta någon som inte gillar den andre.... men det finns ju "idioter" mellan många länder.... ta Sverige & Norge te.x :rolleyes:
Trevligt att du gillar Turkiet, själv har jag varit där flera ggr. och om man vill vara "turist" då är nog Kapadokya det häftigaste att se (tycker jag) ..... och staden under jorden (som jag tyvärr aldrig fick se) .... Turkiet är nog det landet där man kan hitta mycket o många gamla kultur minnen....om man nu vill åka runt och se på detta...
Själv gillar jag den Turkiska mentaliteten, och tänker ofta på att köra tillbaka dit... Nu är jag inte många mil från Turkiet... så jag får nu se vart han där uppe vill att jag kör framöver....

Här kan du läsa min första resa med H-bil till Turkiet...

https://www.husbilsklubben.se/forums/threads/turkiet.42886/

Här kan du läsa lite om nästa resa till Turkiet med H-bilen..

https://www.husbilsklubben.se/forums/threads/turkiet-för-andra-gången.54435/#post-406282
 
Toppen