• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kosttillskott för leder & muskler?

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Kosttillskott för leder & muskler?

Branschen är tydligen av den arten att detta bolag vill vara med i "dansen"!

Nestlé.JPG
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Kosttillskott för leder & muskler?

Efter flera anmälningar har Läkemedelsverket nu granskat innehållsförteckningarna på 600 olika kosttillskott i Sverige. Det handlar främst om produkter som ska höja prestationen eller öka muskelmassan för de som styrketränar.

Bland de kontrollerade kostillskotten hittades 17 stycken vars innehåll gör att de snarare bör betraktas som olagliga läkemedel.
– Det är ju givetvis allvarligt och visar att företagen inte har de rutiner som behövs för att säkerställa att reglerna följs. En konsument måste ju vara säker på att det de äter inte är farligt, säger Tomas Nilsson som är utredare på Läkemedelsverket.

Substanserna i kosttillskotten används bland annat i medicin mot Parkinsons sjukdom och artros, och de kan leda till biverkningar, bland annat i form av illamående och diarréer. Men de kan också få allvarligare konsekvenser.
Framförallt kan de vara ett stort problem för personer som till exempel går på andra läkemedel. Då kan de påverka läkemedelsbehandlingen, säger Tomas Nilsson.
 
F

F.d. 55596

Guest
Sv: Kosttillskott för leder & muskler?

Varje dag i 21 års tid har jag tagit Alg-Börjes alg och kalktabletter och dom hjälper bra mot min astma, av havsalgerna får man ju i sej allt som behövs.
Mot knäartros rekommenderas cykling på motionscykel utan större belastning.
 

T.Rantzow

HBK Valberedning
Inlägg
497
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2024
Sv: Kosttillskott för leder & muskler?

Apropå att förlita sig på, citat från Knarrevik, ”Aldrig utan läkare-konsultationer ”

Läste nyligen en rapport om riskerna att bli behandlad av sin husläkare.
” Det har visat sig i den officiella statistiken att dö av en felmedicinering vida överträffar faran att omkomma i en trafikolycka eller att dö i alkohol / tobak. ”

Skrämmande om det är sant.

I och för sig blir man betänksam när man läser LCHF Magasinet som hustrun prenumererar på.
Trots att jag inte är en LCHF:are och kommer förmodligen aldrig att bli det, så läser jag tidskriften från pärm till pärm.
Skall man tro vad som skrivs om hälsolära i tidningen så är kunskaperna hos våra läkare skrämmande låg.
En tes som våra är doktorer tror på är att animaliskt fett ombildas till nytt animaliskt fett under matsmältnings processen med påföljd att vi blir smällfeta.

Denna teori stämmer naturligtvis inte.
En bonde som vill ha en riktigt fet jul-gris göder inte upp honom på majonnäs och grädde.
Resultatet blir tvärtom, grisen blir smal som en jakthund.
Samma sak gäller det för oss människor, naturligtvis.

Hamnade kanske lite utanför ämnet, beklagar.
 
Senast ändrad:

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.269
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Kosttillskott för leder & muskler?

Satan va rätt du har T.Rantzow om husläkarvården. Här har du ett levande exempel.

Inte alla kanske men allt för många:mad:
 

Chris o Benny

HBK Medlem
Inlägg
383
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
729
Medlemskap
2024
Sv: Kosttillskott för leder & muskler?

Hej. Jag kan rekommendera Litomove. Det har jag ätit i många år och det är VÄLDIGT effektivt på mig... Har dessutom en positiv bieffekt,, man blir sällan eller aldrig förkyld:mcride:
Jag kan bara hålla med om detta! Har ätit LitoMove i c:a 2 år och mår mycket bättre. :msn_thumbup://Benny
 

T.Rantzow

HBK Valberedning
Inlägg
497
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2024
Sv: Kosttillskott för leder & muskler?

Hej Benny

Visste du att nypon-preparat typ LitoMove är doping-klassat inom travsporten.

Hästar lär springa som attan av nypon, smörjer upp deras leder, verkar fungera på dig också.

// T
 
Senast ändrad:

T.Rantzow

HBK Valberedning
Inlägg
497
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2024
Sv: Kosttillskott för leder & muskler?

En riktig dunder-kur för gamla hästar lär vara nypon tillsammans med gurkmeja.
Hästarna blir som unghingstar igen. ( sant )
Kanske fungerar det på människor också, vem vet.

Ingen som känner sig manad att prova kuren ?

Nu vet jag någon som tänker.
- Pröva själv, din late drul.

Tyvärr kan jag inte detta, har ingen aptit, känns som jag har en förkylning på gång eller så har jag druckit för många öl

//T
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Kosttillskott för leder & muskler?

At nyper har dop virkning på hester er rett, men det brukes normalt for å roe ned en nervøs hest. Gurkemeie er som sine slektninger ingefær og ginseng kjent for sin virkning på blodomløp og leddkapsler.
 
Toppen