sleek585jdk
HBK Medlem
På en del ställplatser och parkeringar gick inte att betala med kontokort från Visa och Mastercard i våras, bara rena kontantkort, som inte finns i Sverige, och kontantbetalning fanns inte heller. Hur löser man det?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Man väljer en annan plats,alternativt per en tysk betala mot kontant ersättning,att ställplatser kräver kontantkort är ovanligt då har ni nog haft otur.På en del ställplatser och parkeringar gick inte att betala med kontokort från Visa och Mastercard i våras, bara rena kontantkort, som inte finns i Sverige, och kontantbetalning fanns inte heller. Hur löser man det?
När det inte går att betala med ett svenskt kredit eller betalkort är det ett EC-kort man behöverJag har skaffat ett Tyskt betalkort som är gratis och där man kan föra över pengar till med sitt eget svenska bankkort eller kontokort omedelbart.
![]()
Love your bank | N26 Bank
N26 is the first bank you'll love. Beautifully simple, 100% mobile, and trusted by millions. Open your free bank account in minutes.n26.com
Problemet är att de använder Mastercard eller visa som betalningssystem. Då funkar det inte. Har själv Revolut som funkar som ditt n26 med samma problem ibland i Tyskland. Annars är det väldigt smidigt att kunna växla pengar direkt i appen till kortet och få den absolut bästa växelkursen utan avgifter… men för detta bekymret är de ingen hjälp.Jag har skaffat ett Tyskt betalkort som är gratis och där man kan föra över pengar till med sitt eget svenska bankkort eller kontokort omedelbart.
![]()
Love your bank | N26 Bank
N26 is the first bank you'll love. Beautifully simple, 100% mobile, and trusted by millions. Open your free bank account in minutes.n26.com
Precis, men som jag skrev tidigare, alla svenska banker använder Mastercard eller visa som betalningssystem, det är det som är problemet, inte om det finns kredit eller inte kopplat till kortet.En del banker erbjuder “bankkort" utan kredit, kopplat direkt till kontot, Swedbank och Nordea, och de har fungerat bra i Tyskland (innan pandemin när jag var där ofta, vet inte hur det är idag)
Ja jag hade väl tur då...Precis, men som jag skrev tidigare, alla svenska banker använder Mastercard eller visa som betalningssystem, det är det som är problemet, inte om det finns kredit eller inte kopplat till kortet.
Tack alla för svaren!På en del ställplatser och parkeringar gick inte att betala med kontokort från Visa och Mastercard i våras, bara rena kontantkort, som inte finns i Sverige, och kontantbetalning fanns inte heller. Hur löser man det?