• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips Kort datum.

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.369
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Ni som köper dryckesvaror på väg hem från Tyskland, se till att kolla bäst före datum på varorna.
Jag köpte öl som började bli svagt grumligt och med bäst före datum 14/06 2023 hos Fleegard i Burg af Fehmarn.
Troligtvis överlager beroende på sämre försäljning efter covid och höga bränslepriser.
Tur jag inte köpte stora mängder.
Det är för lång väg att åka och reklamera.

Krister.
 
Senast ändrad:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Jag kollar alltid datum när jag handlar och trodde mig veta att detta datum kan överskridas åtskilliga månader utan problem. Grumligt öl har jag bara varit med om på ett par flaskor Sticky Toffee Pudding Ale köpta i UK och med bästföredatum överskriden med två år(!).

Verkar konstigt att det är grumligt flera månader före BFD. Vad var det för öl du köpt?

//Michael, medlem
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.369
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Jag kollar alltid datum när jag handlar och trodde mig veta att detta datum kan överskridas åtskilliga månader utan problem. Grumligt öl har jag bara varit med om på ett par flaskor Sticky Toffee Pudding Ale köpta i UK och med bästföredatum överskriden med två år(!).

Verkar konstigt att det är grumligt flera månader före BFD. Vad var det för öl du köpt?

//Michael, medlem
Det var detta ölet, som jag har köpt tidigare och som jag gillar.DSC_0752~3.JPG
Och jag kan inte minnas att det varit lite grumligt tidigare.
Smaken är det inte fel på.
Och hoppas det inte ändrar sig, för det kommer att vara över sommaren.

Krister
 

HenkeAls

HBK Medlem
Inlägg
507
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2024
Det var detta ölet, som jag har köpt tidigare och som jag gillar.Visa bilaga 228102
Och jag kan inte minnas att det varit lite grumligt tidigare.
Smaken är det inte fel på.
Och hoppas det inte ändrar sig, för det kommer att vara över sommaren.

Krister
Blir nog bra! Jag gillar grumliga öl där man inte filtrerat bort all smak!
 

KM

HBK Medlem
Inlägg
317
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
17453
Medlemskap
2024
Jag har öl som jag köpte -21 å gick ut dec-22 det går att dricka än, men man får kolla datum för det är ganska ofta man ser utgående datum.
När jag körde Turistbuss å var i Tyskland så köpte resenärer en del dryck å jag sa till att kolla datum på öl.
En resenär fick gå tillbaka till butiken å byta ut 8 flak av samma sort som bara var 14 dagar kvar på.
Så kolla.
Ha en go helg
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.871
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Det var detta ölet, som jag har köpt tidigare och som jag gillar.Visa bilaga 228102
Och jag kan inte minnas att det varit lite grumligt tidigare.
Smaken är det inte fel på.
Och hoppas det inte ändrar sig, för det kommer att vara över sommaren.

Krister

Det där är väl Fulöl ;)
Fulöl svepes direkt från burken, man ska varken titta eller smaka på den typen av öl :)
 
Toppen