F
F.d. 58788
Guest
Sv: Korrekt ringtryck Nokian Hakkapellitta C3
Absolut, svaret tillverkaren ger förklarar ju dessutom att man får räkna med en generell trycksänkning med 0,1bar per -10C.
Du förutsätter att tillverkaren inte lämnar korrekta svar, vilket kanske må så vara (egen erfarenhet?). Men hur skall vi (du/jag) I så fall kunna vara säkra på tabellerna som också kommer från tillverkaren (samma källa)?
Observera att de där 0,3 bar skall bara läggas till om du justerar lufttrycket i plus 20 grader när det är vinter ute, om däcken redan är kalla, t.ex. -10 skall du inte göra det.
När det gäller rekommendationen i övrigt skulle jag tro att det är "standardrekommendation 1A husbil" för de är ändå så tunga, better safe than sorry! Man får leta reda på tabellerna istället, då får man rätt tryck i förhållande till dimension och vikt.
Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -
Absolut, svaret tillverkaren ger förklarar ju dessutom att man får räkna med en generell trycksänkning med 0,1bar per -10C.
Du förutsätter att tillverkaren inte lämnar korrekta svar, vilket kanske må så vara (egen erfarenhet?). Men hur skall vi (du/jag) I så fall kunna vara säkra på tabellerna som också kommer från tillverkaren (samma källa)?