• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kopplingsstation

Emerson

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
27764
Medlemskap
2025
Skall installera en 2 kW sinusinverter (med fjärrströmbr) och förse ingången på bilen (även om det är sällan stolpe nyttjas) med en kopplingsstation som per automatik ser till att samtliga 230 v uttag har denna spänning oaktat nätanslutning eller ej.
Har tittat på IVT Omkopplingsstatio US-16 3600 VA ( Conrad) alt Büttner MT NU 3600, båda 1 100 - 1 300 kr så priset är likvärdigt. Någon som har erfarenhet av dessa el motsv enhet?

Vår AC tar 10% av vår SOC med 10 minuters körning, suger mellan 20-60A per batteri (vi har 2 x 83Ah LiFePO4) - På 10 minuter får vi svalt i sovrummet :)

Så här skriver Sunlux:
"Batteriet klarar upp till 100A kontinuerlig urladdningsström och max 150A/15 min...

...Behöver du ansluta mer effekt än så, då går det utmärkt att parallellkoppla ytterligare en Sunlux Powerbox i ditt system - då kan du belasta batteribanken med hela 200A ..."

Säger den samlade erfarenheten här annorlunda?

Edit 15.01: 20-60A per batteri är vad appen visar under drift, SOC-mätaren i appen visade på 10 % mindre kvar efter 10 min AC-drift

Senast ändrad:
Tillbaka
Toppen