• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Koppla TV till bilradion ?

F

F.d. 8325

Guest
Är det någon som kan hjälpa mig med att säga om det går att koppla in TV:ns scart alt. högtalaringång..... med bodelens bilradion Pioneer DHE-P5630MP.
Högtalarna är inkopplade med den kraftiga ISO-kopplingen.
RCA-utagen till vänster är lediga, men de är utgående !!
001.JPG

Sv: Koppla TV till bilradion ?

Kan inte se något på bilden, men du bör ha en aux ingång på den för att kunna koppla ljud in i den. Vissa apparater har aux in på framsidan.

Kan inte se något på bilden, men du bör ha en aux ingång på den för att kunna koppla ljud in i den. Vissa apparater har aux in på framsidan.

Den enda Auxingången är denna IP-BUS.
Så här står det om andvändning av Auxingången....
"Med en IP-BUS-RCA förbindelseledning som tex CD-RB20 kan du ansluta denna enhet till till en extern utrustnibg med RCA-utgång........"
Om det är denna så har jag ingen RCA-utag i TV:n !
mvh Stig

Kanske en sådan adapterkabel skulle passa: SCART till RCA(ljud) > RCA - Scart | Kjell.com

Om adapterkabeln är för kort, finns det RCA förlängningskablar: 2x RCA-kabel förlängning 1,5 m > RCA - RCA | Kjell.com

Hej....jag har ingen scart-utag på radiodelen, bara en IP-BUS utag. Det verkar som om jag får köpa en adapter till denna, och en CD-RB10 kostar ca 600:-....men var får man tag på en sådan ?
Har gogglat, men hittar inte någon i Sverige som har !
mvh Stig

På eBay.de hittar du en CD-RB10 för under 5 €, inkl. frakt från Hong Kong: Pioneer IP-Bus to RCA Aux Audio Input Cable for CD-RB10 | eBay

SCART/RCA-adaptern använder du för att "hämta" ljud från TV:ns SCART-kontakt.

Har nu köpt denna över Ebay.... så jag tackar så mycket för tippset :bock:
Ljudet på denna tv:n var olidlig, ungefär som ljudet i min lapptopp.... hoppas att jag kan med en förgrening koppla även datorn till denna.
Ser att flera andvänder FM-sändare....... själv så är jag lite osäker på allt detta som far omkring i luften och som man inte ser :msn_weird:
mvh Stig
Ps. skall även andvända scartkontakt till tv:n som du skrev...har en liggandes hemma, med RCA-hona. Sedan är det bara en 1.5m förängning som behövs.

Skulle precis ut på eBay och kolla men såg att någon redan hittat delen!

eBay är underbart! :msn_thumbup:

Gjorde så i min bil. Köpte en adapter till stereon, rca-kabel, scartuttag med RCA...... Det krångligaste var att dra kabeln dolt. slutresultatet blev bra.

Köpte adaptern på BRL till Pioneer-stereon.

Tillbaka
Toppen