• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Koppla Samsungen till datorn

F

F.d. 15776

Guest
Hej
Jag har en Samsung 19000S. Hur gör jag för att kunna använda den som modem och och surfa på datorn. Att den ska kopplas in på usbkontakten har jag begripit, men sedan. Måste man tanka hem något program till telefonen eller datorn.
Tacksam för hjälp

Bengt

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Koppla Samsungen till datorn

Hej Jag har en Samsung 19000S. Bengt

Är du säker på att beteckningen är 19000S?

Om det är en Samsung med Android går du in på inställningar för trådlöst och nätverk, klickar på internetdelning och bockar för mobil WiFi-surfpunkt. Någon kabel behövs inte.

PS! Antagligen I9000S!

Senast ändrad:
F

F.d. 15776

Guest

Hej
Minnet är bra men kort.
Det är en Galaxy S GT-I9000 android.
När jag gör som du har föreslagit kommer det upp att jag ska "sätta i simkort för användning av mobilåtkomstpunkt samt internetdelning." Vad är det för kort. Jag använder telia idag med fri surf.

Bengt

F

F.d. 24401

Guest

Hej Bengt,
När du startar upp din Galaxy bör du få en fråga om pin kod (den koden som finns på sim kortet) När du matar in den kopplas telefonen upp på GSM nätet samt 3G/4G för datatrafik. Därefter bör du kunna dela internetanslutningen med datorer via WiFi. Telia har haft stora problem med sitt nät under förra veckan så det meddelande du ser kan bero på det. (Problem för Telia 4G-nät | Inrikes | SvD)

/Ralf

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 58547

Guest

När du gjort som föregående sagt så visas telefonen för trådlöst nätverk.
Hälsningar Gustav

F

F.d. 15776

Guest

tack för tipsen, men det verkar som telefonen har fått spatt. Den känner inte av simkortet.
Får skicka den till Samsung för genomgång.

F

F.d. 15776

Guest

Går det att ringa med den?
Hej.
Efter det jag gjorde en fabriksinställning funkar den igen, men jag har ju tappat en massa, så det blir till att lägga in alltihopa igen. Men vad gör det jag har tid.
Tack alla ni som engagerat er i mitt problem.

Toppen