Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Skall försöka att göra något om förslagen jag fick från Knut o Tommy
Vilket är bästa alternativet för en novis pensionär ?
Och kostar det något ?
Tackar verkligen för erbjudandet. Efter min sjukdom (epilepsi) så blev jag nästan novis om data trots att jag var datakonsult innan
Har nu i vilket fall laddat hem dropbox och får väl testa lite först. Är bara rädd för att jag gör något som drar på sig en massa kostnader.
Angående din hemvist har jag bott i Lima i 20 år.
Drev en del verksamhet där
Ja då är det väl inga problem. Några hundringar dit o dit (per år) spelar väl ingen rollVill du utöka lagringsmöjligheten så kostar det en eller två hundringar om året.
Lima ligger ju nästgårds, bor i Kläppen sedan 8 år. Har bott i Dalarna i 27 år snart.![]()
Du berättar inte vad det är för datorer det är fråga om !?!
För flera år sedan fungerade det utmärkt att koppla ihop två datorer med korskopplat nätverkskabel. Jag antar att du har RJ45-uttag på datorerna.
Istället för korskopplat kabel, som man får göra själv (schema finns hos Kjell), finns det även korskopplingsadapter (Kjell) för rak-kopplat kabel.
Som sagt det fungerade utmärkt på WindowsXP-tiden. Numera använder jag det trådlösa nätverket och delar datorerna med varandra. Har inte en aning om det funkar med korskopplingen på senare Windows men ser heller ingen anledning varför det inte skulle funka? Datorena blir fullt synliga i varandras windows-nätverk och överföring av data går enkelt, fort och smidigt.
Kjell&Co boken "Hur funkar det?" kan berätta mera eller sök på "korskoppling nätverkskabel".
Det finns flera experter här i klubben som känner till detta bättre än jag och kanske vill förmedla den kunskapen.
Att annat enkelt sätt är att plocka hårddisken ur en dator och koppla den med USB till den andra dator, även för detta finns det kompletta adapter satser att köpa hos Kjell "USB to SATA/IDE adapter cable för 2.5", 3.5" och 5.25"". I ditt fall skulle jag skaffa en lös CD-spelare för några hundringar!
VH, Julian