• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kopparhatten

Inge Johnsson

HBK Medlem
Inlägg
536
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2024
Om man är morgonpigg och går upp 04.00, kokar kaffe och ger sig iväg till Skäralid och kopparhatten så har man möjlighet att se ett skådespel i färger om vädret är på bra humör vill säga. Klicka gärna på bilderna för större format.
 

Bilagor

  • _IJO3206_resize.jpg
    _IJO3206_resize.jpg
    162,1 KB · Visningar: 56
  • _IJO3208_resize.jpg
    _IJO3208_resize.jpg
    139,8 KB · Visningar: 50
  • _IJO3214_resize.jpg
    _IJO3214_resize.jpg
    159 KB · Visningar: 47
  • _IJO3238_resize.jpg
    _IJO3238_resize.jpg
    182 KB · Visningar: 33

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.925
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Kopparhatten

Skäralid och Skäralids Camping har varit en av våra favoriter i många år. Vi har sett Kopparhatten från många sidor och utsikten i många skepnader, men det här var fantastiskt Inge! :)

:-/<rister
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Kopparhatten

Otroliga bilder Inge, synd att dom flesta missar detta med att vara uppe i soluppgången, men då slipper vi å andra sidan trängas...som i USA:s nationalparker, där det på vissa ställen vid vissa tidpunkter var svårt att få ner stativbenen för alla andras stativben....
Så tacka vet jag vårt fina Skandinavien!

/Ludde
 

Inge Johnsson

HBK Medlem
Inlägg
536
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2024
Sv: Kopparhatten

Otroliga bilder Inge, synd att dom flesta missar detta med att vara uppe i soluppgången, men då slipper vi å andra sidan trängas...som i USA:s nationalparker, där det på vissa ställen vid vissa tidpunkter var svårt att få ner stativbenen för alla andras stativben....
Så tacka vet jag vårt fina Skandinavien!

/Ludde

Tack!

Som du säger, Skandinavien är fint. Något som jag har varit dålig på trots att avståndet inte är långt är Kullen och Hovshallar när solen har gått ner, så man kan utnyttja lite längre slutartider. Får nog bli nästa mål. Sedan blir det en vecka i Grövelsjön i början av September, skulle vilja upp lite senare men tyvärr har frugan inte semester då.

En sak som jag tycker är bra med D800 är att man har 15 mp i DX läget, väldigt användbart när man vill utöka brännvidden eller utöka hastigheten i serietagningen.
 

PJohan

HBK Medlem
Inlägg
79
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
3047
Medlemskap
2024
Sv: Kopparhatten

Visst, visst. Härliga bilder, och hur gör man? Vid Kopparhatten - som var ett snabbmats hak på Karlaplan, Östermalm (Sthlm) - bestod motiven av översovande nattvandrare som slarvat med proviantresterna. Jag söker vidare bland alla spännande utsiktsplatser.

MVH PJohan
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: Kopparhatten

Visst är där fint, man kan avnjuta naturen där på olika sätt. Grabben och jag tog en tur http://www.youtube.com/watch?v=pgOvvSyShic&feature=plcp
på 3timmar där, startade på Klöveröds strövområde och fortsatte på Söderåsens nationalpark med vänd punkt på kopparhatten. Det hela avslutades med sju sorters kakor på http://www.lottapaasen.se/
När ni kör dit så glöm inte att besöka den ”bottenlösa” Odensjön också.

Tyvärr så är jag för gammal för detta http://hyggestedet.dk/flashplayer/hyggeplayer.php?videoid=25226
 

Jannemickel

HBK Medlem
Inlägg
4.918
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2024
Sv: Kopparhatten

När vi kom hade dimman lättat......
Det var ju synd, vilka bilder vi missade !!!
// Janne
 

Bilagor

  • P1020152.JPG
    P1020152.JPG
    4,4 MB · Visningar: 1
Toppen