California
FD HBK Medlem
I slutet av maj åker vi till den italienska bergskedjan Appenninerna och fantastiska Sibillinibergen för att besöka vänner därstädes.
Deras nya hus ligger på en plats som jag fått koordinaterna till och jag är säker på att bergsguiden som gett mig dem, har läst av rätt på sin GPS.
Jag vet ungefär var huset ligger men det är ett inte helt lätt greppbart nät av vägar och eftersom vi kommer fram mitt i natta, vore det bra om GPS-en gjorde sitt jobb!
Men hur får jag siffrorna begripliga, d v s översättbara till min Garmin..?
Någon..?
Så här skriver han:
"...the system is UTM UPS European 1950 (the distances are in meters). Way point: UTM 33 T - 035 0337 East 47 69 003 North.
Ser med spänning och en hel del förväntan på god hjälp!
Tack på förhand ni där ute som kan sån't här!
Deras nya hus ligger på en plats som jag fått koordinaterna till och jag är säker på att bergsguiden som gett mig dem, har läst av rätt på sin GPS.
Jag vet ungefär var huset ligger men det är ett inte helt lätt greppbart nät av vägar och eftersom vi kommer fram mitt i natta, vore det bra om GPS-en gjorde sitt jobb!
Men hur får jag siffrorna begripliga, d v s översättbara till min Garmin..?
Någon..?
Så här skriver han:
"...the system is UTM UPS European 1950 (the distances are in meters). Way point: UTM 33 T - 035 0337 East 47 69 003 North.
Ser med spänning och en hel del förväntan på god hjälp!
Tack på förhand ni där ute som kan sån't här!