• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Koordinater

lindegren

HBK Medlem
Kommun
Ale
HBK-Nr
5452
Medlemskap
2025
Vi har en Pioneer AVIC-F920BT. Jag lyckas inte med att ställa in kordinater så det blir rätt. Får felmeddelande om att det är "förbjudet område eller utanför kartzon". Någon som känner igen problemet och kan hjälpa mig rätt?
Agneta

Roland o Ingegerd

HBK Medlem
Kommun
Rimbo
HBK-Nr
7128
Medlemskap
2025
Sv: Koordinater

Hej Agneta.
Känner igen problemet, om jag inte missminner mig så måste man se till att det blir rätt antal siffror på varje plats. Man måste "fylla ut" med en nolla först om det bara är en siffra i angivelsen för minuter och samma sak för grader och sekunder där det skall vara tre siffror. Se i instruktionsboken sidan 35 " Sökning efter en plats med koordinater "
Har Du inte instruktionsboken kan jag maila den till Dig.
Lycka till !

Roland

lindegren

HBK Medlem
Kommun
Ale
HBK-Nr
5452
Medlemskap
2025

Tack för svaret, har äntligen fått det att fungera! Har fått signaler om att Pioneer ska vara ovanligt tillkrånglad så jag var beredd att byta ut den....Nu ska den i alla fall få en ärlig chans (och vi besparar oss en icke obetydlig utgift). När manualen är knepig att förstå kan man ju alltid ta hjälp av HBK-medlemmar.TACK! Agneta

Regent

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
7204
Medlemskap
2027

:msn_smiley: Hei Agneta.

Jeg har opplevd det samme med min Pioneer AVIC.

Sendte en mail til den norske importøren og ba om en instruksjonsbok på norsk.
Den kom i posten etter få dager og løste alle problemer.

Ikke skift den ut, vi er meget godt fornøyd, beste GPS vi har hatt. (Den 4.siden 2001)

Send en mail til www.pioneer.se, be om instruksjonsbok på svensk.

Hilsen Atle.

F

F.d. 50069

Guest

Hej.

Vi fick en sådan mojäng monterad på köpet när vi köpte våran nya Eriba.
Radio, GPS, telefon med mick, Backkamera samt koppling mellan mojängen och TV´n.
Funkar bra men rörig att förstå sig på! Tur man har barn som lever i moderna tider.
Våran mojäng heter Pioneer AVIC-F920 BT.
Vi fick heller ingen instruktionsbok på Svenska och GPS var det tjii att få något vettigt ur.
Så i somras så frågade jag runt bland folk på ställplatser om någon kunde eller hade en liknande pryl, men nix.

När vi sedan gjorde våran Höstservice så bad jag om en privatlektion i handhavandet av ovan nämnda pryl.

Så när jag hämtade Husbilen hos Husbilslandet så fanns det en servicepöjk som hade avsatt tid till att hjälpa denne ovetande herre.

Iaf så var det i Höstas som servicen var och minnet är fint men kort:msn_wink:

Vad jag kommer ihåg så var det som skrivs i tråden ovan ....att när man börjar inmatningen så skall man tydligen alltid börja med en 0á (nolla) vid första inmatningen
Tex, så slår man in 013 grader i stället för 13 grader som man gör i vanliga GPSér. Varför fick jag ingen förklaring på, men Servicepöjken trodde det hade nåt med att göra att Jorden är rund (360grader , alltså tresiffrig):msn_weird:

Sedan skulle man ge akt på inmatningsfältet när man matar in siffrorna så att den byter fält när man tror att man har matat in rätt siffra. Byter den inte fält så kläm då in en 0 (nolla).

Märkligt system..eller hur? Jag har ett par GPSér till med oss när vi åker:msn_wink:

En utifall och den andra till fartkameran!!!

Sedan tycker jag att mojängen är onödigt rörig om man skall byta mellan de olika funktionerna......Man måste gå in i en meny och glo:msn_angry:, hur trafiksäkert är det? Så det får den av oss som inte kör göra såklart, men är man alltid minst två i bilen kan man undra....
Det vore bättre med ett vred mellan de olika funktionerna.
Sedan skall man ju såklart inte hålla på att fippla när man kör men........det händer tyvärr:msn_embarrassed:.

Anders

J

Jarn

Guest

Anders, jag har instruktionsbok i pdf fil om du vill ha den ?
Visserligen modell 910, men skillnaden är obefintlig.

F

F.d. 50069

Guest

Hej igen:msn_laugh:och TACK Roland!

Jag hittade stället där PDFérna ligger, men är det inte trevligare med en bok?

Manualer för AVIC-F920BT - Pioneer Sverige

Jag ringde till Pioneers support och bad om en instruktionsbok........

Finns på PDF och medskickad DVD fick jag till svar!
Då sa jag att jag är medlem i en Husbilsklubb med ca 7000 medlemmar och att många av dessa är inte hägrade av PDF-filer och ladda hem hit å dit!

Jag sa att vi är ett resande folk som i allmänhet gillar handböcker bättre:msn_wink:
Ooopss, 7000 medlemmar, sa Supportmänniskan:msn_wink:!

"Jag skall se vad jag kan göra" blev svaret!

Vilken bra klubb detta är..........STARKA!

J

Jarn

Guest

Håller med dig Anders, en bok är bättre i detta fallet. Lättare att leta i när frågorna dyker upp när man är på resande fot.
Därför har jag lagt ner lite jobb och skrivit ut hela filen och sedan bundit in den med plastomslag.

Toppen