• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kontantkort i utlandet

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025
Skall åka till Tyskland och Holland. Finns det någon typ av kontantkort att köpa för dessa länder. Kan man i så fall använda en olåst dongel från Sverige eller måste man köpa en ny sådan också ?

F

F.d. 2577

Guest
Sv: Kontantkort i utlandet

Kontantkort har jag ingen erfarenhet av, men vi har löst det med ICA-kort med Visa. Dels slipper man storbankernas pålagor och dessutom slipper du extra kostnader vid växling till Euro. Kan tas ut direkt i bankomaten. Har även Swedbank (än så länge) och de har börjat ta ut 10:- för varje överföring av pengar till annan bank.
Jag gick in och frågade vad detta var för oskick och fick till svar att det var Swedbank´s kostnader sedan mars 2011. När jag sa att jag byter bank då, tog de bort överföringskostnaden till 20121231.
Leffe

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Tyskland har flere muligheter, Aldi, Lidl og Tchibo har alle relativt rimelige kontantkort for internet og telefoni, men bruk måned fri bruk - dagsurf og ukesurf har begrensninger og vonde avslutninger og ekstrabetalt for overforbruk. En ulåst svensk stick funker greit, og du slipper ca 30€ - felles er måned fritt volum for litt under 20€.

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Vi använder T-mobile i Kroatien i en upplåst Telia-sticka som ligger i ett skydd på taket. Ca 5 Mbit effektivt. Dovado 4, så klart.

Upplåsning av modem finns i en annan tråd.

Toppen