• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kontantkort i utlandet

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025
Skall åka till Tyskland och Holland. Finns det någon typ av kontantkort att köpa för dessa länder. Kan man i så fall använda en olåst dongel från Sverige eller måste man köpa en ny sådan också ?

Sv: Kontantkort i utlandet

Kontantkort har jag ingen erfarenhet av, men vi har löst det med ICA-kort med Visa. Dels slipper man storbankernas pålagor och dessutom slipper du extra kostnader vid växling till Euro. Kan tas ut direkt i bankomaten. Har även Swedbank (än så länge) och de har börjat ta ut 10:- för varje överföring av pengar till annan bank.
Jag gick in och frågade vad detta var för oskick och fick till svar att det var Swedbank´s kostnader sedan mars 2011. När jag sa att jag byter bank då, tog de bort överföringskostnaden till 20121231.
Leffe

Tyskland har flere muligheter, Aldi, Lidl og Tchibo har alle relativt rimelige kontantkort for internet og telefoni, men bruk måned fri bruk - dagsurf og ukesurf har begrensninger og vonde avslutninger og ekstrabetalt for overforbruk. En ulåst svensk stick funker greit, og du slipper ca 30€ - felles er måned fritt volum for litt under 20€.

Vi använder T-mobile i Kroatien i en upplåst Telia-sticka som ligger i ett skydd på taket. Ca 5 Mbit effektivt. Dovado 4, så klart.

Upplåsning av modem finns i en annan tråd.

Tillbaka
Toppen