• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kontantkort för surf

Challenger328

HBK Medlem
Kommun
Alvesta
HBK-Nr
42206
Medlemskap
2025
Hej på er
Har suttit och jämfört kontantkort för surf och fastnat för telias som man kan ladda med obegransad surf för en begränsad tid. Fungerar det som de lovar inom EU/EES? Någon som testat detta och kan ge en resension?

Blaser338

HBK styrelse suppleant
Admin medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Hej på er
Har suttit och jämfört kontantkort för surf och fastnat för telias som man kan ladda med obegransad surf för en begränsad tid. Fungerar det som de lovar inom EU/EES? Någon som testat detta och kan ge en resension?
Vad jag vet så kan du inte få obegränsat inom EU/EES men jag kan ha fel. WIFI.se som är ett förmånsföretag har annars ganskla förmånliga kort med bra surfmängd.

Hdkrister

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
34235
Medlemskap
2025
Har 3 världen, 60 gb i månaden. Har 3 kort. 2 i telefon o ett i routern. inga problem då vi
är utomlands 6 månader.

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Du har helt rätt och WiFi.se verkar vettigt
WiFi.se är bra men mycket dyrt, jag kör kontantkort Telia och Telenor den senare är klart billigast, finns ingen begränsning på hur mycket du kan använda i EU på kontantkort ,utan det är bara att ladda tex. 250GB Telenor.

Sundgren

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
29291
Medlemskap
2025
Jag använder Telenor kontantkort både i Sverige och utomlands. Laddar 250GB åt gången vilket räcker bra länge. Streamar även tv via routern.

Challenger328

HBK Medlem
Kommun
Alvesta
HBK-Nr
42206
Medlemskap
2025
Så ni menar att begränsningen på 50 GB inte gäller för kontantkort inom EU, och man kan använda all surf från både Telenor och Telias kontantkort som man tankat på kortet?

joni

HBK Intresserad
Kommun
Höganäs
Jag skaffade chili mobil stugbredband 25kr/dag, fri surf, när det är aktiverat.
Sen stänger man ner det när man kommer hem.

Senast ändrad:

FredrikR

HBK Medlem
Kommun
JÖNKÖPING
HBK-Nr
34266
Medlemskap
2025
Vårt telenor kontantkort stängdes av efter några månader i Europa, enligt support hade det använts för lite i Sverige under senaste 4 månader. Vi rekommenderades att ha flera kort med oss, surt bara om det stängs av precis efter man fyllt på.

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Vårt telenor kontantkort stängdes av efter några månader i Europa, enligt support hade det använts för lite i Sverige under senaste 4 månader. Vi rekommenderades att ha flera kort med oss, surt bara om det stängs av precis efter man fyllt på.
Jag har inte använt mitt Telenorkontantkort, Oktober-April ,inga problem, jag har surf som är giltig i 12månader,du har varit utanför Sverige mer än 4månader antar jag?

FredrikR

HBK Medlem
Kommun
JÖNKÖPING
HBK-Nr
34266
Medlemskap
2025
Yes, när kortet stängdes hade vi varit utomlands 5 månader men bara använt kortet 3 månader. Tycker att det är lite dåligt att stänga av så snabbt. Misstänker att det funkat bättre om vi använt det I Sverige innan vi började använda det utomlands

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Yes, när kortet stängdes hade vi varit utomlands 5 månader men bara använt kortet 3 månader. Tycker att det är lite dåligt att stänga av så snabbt. Misstänker att det funkat bättre om vi använt det I Sverige innan vi började använda det utomlands
Det finns en gräns på 4 månader utrikes, du får ett sms när du närmar dig gränsen, sitter kortet i en router så ser man inte meddeladet.

Toppen