• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kontaktpapper, eller liknande

• Startad av Startad av F.d. 15832
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 15832

Guest
Hej!

Är det någon som har nåt förslag på vad man skulle kunna limma på och skära till på ett husbilsbord och diskbänk som blivit fläckigt? Typ laminat/faner, eller kontaktpapper. Nåt som tål att torkas av fuktigt och som ser fräscht ut, gärna trä look, eller marmor.

Mvh
Rolle

Sv: Kontaktpapper, eller liknande

Jag köpte på färgaffären finns på rulle i olika färger mm jag köpte en som såg ut som marmor den är självhäftande,fungerar bra samt hållfast.Mvh 220 Sture i Pajala

Laminatskiva (ett par mm tjock) finns att köpa (eller beställa) i välsorterad byggvaruhandel. Såga till den några millimeter större än den gamla skiva, limma med kontakt- eller sättlim (tunt limlager) och fräs sedan kanterna så att de går jäms med de ursprngliga kanterna.

Tack för tipsen!!!
Har vägarna förbi Bauhaus imorgon, få kolla där...

Mvh
Rolle

Har inte sett "lösa" laminatskivor på Bauhaus. För många år sedan köpte vi en sådan på Beijer...

Hej

Jag har köpt laminerat papper på rulle på Bauhaus som jag limmat på vårat bord i husbilen.
Det blev jättesnyggt!
Ser nästan ut som övrigt trä i husbilen.

Inte var det svårt heller. Bara att klippa till lite grovt, limma på och sedan skära till med en matt-kniv.

Har även klätt in lite tjockare träskivor med samma laminat, dom har jag som hyllplan i skåpen.

MVH
Karianne

Har varit på Bauhaus och köpte en rulle "marmor" faner för en hundring och en sån där microfiber-dörrmatta för en femtilapp. Imorgon blir det att försöka klä om bordet och bänkskivan.

Tack för alla tips och förslag!!!

Mvh
Rolle

Tillbaka
Toppen