• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kontakt webasto pump

F

F.d. 22088

Guest
Hålller på att dra in värme in i husbilen :)

Var man kan beställa kontakten som passar in i webasto pumpen ?

Bilagor

• webasto.jpeg
    webasto.jpeg
    41 KB · Visningar: 4
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Kontakt webasto pump

Jag känner igen utseendet på kontakten. Om inte mina ögon lurar mig.Den typen av kontakt är vanlig på VW och Audi.
Om jag inte ser fel så borde du kunna köpa en sån hos en VAG handlare.

Om du mäter den och kanske kan ta en bättre bild på den, så ska jag kolla om jag har en som passar, för jag har ett par stycken som har blivit fellevererade till mig.

F

F.d. 22088

Guest

Inte bästa bilden men kanske går att se ändå :)

Lite svårt att mäta just nu. Pumpen är inmonterad i husbilen :wideeyed:

-Anders

Bilagor

• kontakt.jpeg
    kontakt.jpeg
    50,1 KB · Visningar: 7
F

F.d. 14324

Guest

Dålig utdelning i mina skrotlådor men jag hittade en begagnad kontakt med en bit kabel och om den kan passa dig så kan du få den. Jag provade den mot en spolarpump till VW men den passade inte. skickar även med en bild på hur tätningen ska sitta i kabelskon, den ska vara med när du pressar kabelskon.
Hoppas bilderna kan hjälpa dig.:)

Beg kontakt

IMG_6742.JPG

Spolarpumpen

IMG_6741.JPG

Kabelskon med tätning

IMG_6743.JPG
IMG_6744.JPG
ps man kanske skulle skaffa sig en bättre kamera ds

F

F.d. 14324

Guest

Hittade en kontakt på en VW.
Den passar på spolarpumpen i förra inlägget och har reservdelsnummer: 1J0 973 722 och en sån kan du beställa hos en VAG återförsäljare om den passar för dig.

IMG_6747.JPG

S

StorDansk

Guest

Hej Sjöberg,
både AutoExperten och Mekonomen påstår att dom har allt till Webasto, fota av typbeteckning och tillv. nummer och bege dig dit.
Inte omöjligt att hitta en fullständig manual på nätet från Webasto, då får du artikelnummer och allt du behöver, dom är väldigt frikostiga med sånt på Webasto har jag sett.

PS. Förlåt mig, det var ju Anders76 som behövde kontakten, men skönt att det löste sig. DS.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 22088

Guest

Mitt inlägg raderades pga att detta inte är ett säljforum :wideeyed: Jaja Sjöberg har skickat 2 kontakter gratis :yes: Snacka om att vara hjälpsam :yes: Tack så mycket.

-Anders

Toppen