• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

AC, Kylsystem Konstigt fel på AC och fläkt

Wilde

FD HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
30664
Medlemskap
2023
Hej, jag har en Fiat Ducato 2008 med AC i kupén. AC-lampan lyser bara när fläkten står på läge 2 men då går inte fläkten...läge 1, 3 och 4 går fläkten men AC-lampan slocknar...Jag gissar på troll i systemet men är det någon som sett något liknande?
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.481
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Till din bil så kan det ju vara så att detta filter aldrig byts om inte kunden
uttryckligen vill detta.

Kolla gärna vad som står på alla dina service protokoll innan du basunerar ut att någon fuskar.
Ser du att detta skulle ha byts och du betalat för detta så är det fusk och detta kan du gå till firman med
och be dom sätta i ett nytt.

På vissa bilar finns det ej någon info om att sådant är monterat från fabrik.
Då finns det ju inte en möjlighet att byta detta.
Låter ju illa mina öron också men detta är tyvärr vanligt.

Sedan finns det ju vissa aktörer på marknaden som har jätte billiga service priser
och då kan man ju anta att vissa delar inte ingår i servicen eller så byts dessa på varannan service.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.787
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Jag har nu bytt både motståndet och kontakten som var lite bränd och nu funkar det som det ska igen. Om det brakar ihop ännu en gång så får jag väl byta hela fläkten. Tack för hjälpen allihopa!

Om du inte byter fläkten kommer du snart att få byta samma delar igen, varför vänta på det, tror att en fläkt kostar under 1000:-
 
Toppen