• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Konstiga meddelanden poppar upp på datorn...

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sedan en vecka tillbaka så kommer dessa mystiska skyltar upp på min bärbara dator (Fujitsu Siemens Amilo, tre år gammal).
Vad betyder det? Jag kan alltid klicka på "stäng program", så försvinner skylten och inget annat händer. Men ibland så kommer dessa skyltar upp ideligen, speciellt när jag startar mina bildspel, som är exe-filer gjorda i Pro Show Producer. Så har det aldrig varit innan, då har jag startat samma filer utan att detta händer.

Tacksam för svar....

/Ludde
 

Bilagor

  • rundll32.jpg
    rundll32.jpg
    296,4 KB · Visningar: 12

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Konstiga meddelanden poppar upp på datorn...

Hej Klingan! Tack för tipset, det verkar som det är mina MGEG klipp som orsakar alla dessa felmeddelanden.
Nu håller jag på att läsa den något knasiga översättningen på sidan du referade till, hur jag ska göra för att få bort dessa återkommande meddelanden!
/Ludde
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Konstiga meddelanden poppar upp på datorn...

Ha! Otroligt! Nu är jag av med problemet! Det verkade som det berodde på att filerna i mappen stod på förhandsgranskning, och när det gäller MPEG klipp, så kommer det upp såna här meddelanden om visningsalternativet står på förhandsgranskning i den mappen.
Det räckte med att ställa på visa lista, så försvann problemet!
Tack än en gång, trodde att datorn var nära en krasch:wub:,
hur skull man klara sig utan den här klubben?!:cool:

/Ludde
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.938
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Konstiga meddelanden poppar upp på datorn...

Hej Annette.

Det kan var flera olika orsaker. Rundll32.exe används av en massa program. Det gör också att det är vanligt att via virus plantera "skadlig kod" i rundll32. Så kör ditt virusprogram och gärna något antispyware-program först.

Kör du Vista? Då verkar det som att rundll32 kraschar betydligt oftare än i andra operativ. Jag fick stora problem med en vistamaskin för något år sedan med rundll32, efter att ha försökt ladda ner ett certifikat från min bank. Precis samma felmeddelande som du visar ovan.

Oavsett hur rundll32 skadats så är det i pc:s register som orsaken till felmeddelandena genereras. Jag rensade mitt register själv, med påföljd att jag fick installera om hela pc:n. :) Jag hade inte ens gjort backup på registret först.

Är man inte väldigt duktig på registerhantering så finns det hyggliga "registersanerings"-program som rätt ofta kan fixa sånt här. Möjligheten att installera om finns ju alltid om saneringen spricker.

Hälsningar
Krister N

=======================================================
Ibland, för att inte säga oftast, är det smart att läsa hela tråden innan man svarar. Men så är det när man är kvickare i fingrarna än i skallen. Men jag får väl passa på att önska dig Ludde och alla andra en riktigt trevlig helg när jag ändå håller på! :)
=======================================================
 
Senast ändrad:

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.829
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Konstiga meddelanden poppar upp på datorn...

Jag rensade mitt register själv, med påföljd att jag fick installera om hela pc:n. :) Jag hade inte ens gjort backup på registret först.

Krister,
Tack för ett gott skratt och framförallt för din ärlighet och sköna inställning till att man visst kan göra fel och även stå för det. :)
 
Toppen