• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Konstiga frågor!

Sv: Konstiga frågor!

Här det ett som fungerar om man vill ladda batteriet utan tillförsel av energi
evighetsmaskin.jpg
:p:
//Arne B

Har du likströmsgenerator eller dynastart på husbilen? Annars funkar det inte.
:D

Jodå, om man strömsätter fälten med likström och driver resten med ett fartreglage för bortslösa pm motorer så går det bra att använda en växelströmsgenerator som motor! Fullt genomförbart i praktiken och garanterat tillräckligt för att framdriva en husbil i denna tråden i alla fall!:mcride:

//Peter

"Första frågan i denna tråd: Hur fungerar solpanelerna när man kör husbilen? Blåser wattarna bort i vinden?"

Jappe

Nä hastigheten spelar ingen roll.du har ju en regulator den reglerar
Solhastigheten,;)

Fler frågor som lämnar pannan i djupa veck.

Om man skulle kunna springa fortare än ljuset så svartnar det för ögonen :twitcy:
Men vad händer då man passerar ljudvallen. Blir man ljudlös, eller :wideeyed:

Ju fortare man kör så laddar det snabbare så 50w räcker gott o väl om man kör fortare eller?

/Pelle

Varför heter det 7 - Eleven borde heta 24-24 !

Citat från Wikipedia:

"Kedjan grundades 1927 i Oak Cliff, en förort till Dallas, Texas. Namnet 7-Eleven började användas 1946 och kommer av att butikerna ursprungligen var öppna från sju på morgonen till elva på kvällen."

Varför heter det "självmordsbombare" ?
Det stör mig alldeles oerhört.
En självmordsbombare vore för mig rätt beteckning på någon som beger sig ut i ödemarken, t.ex. öknen, och där sprängde sig själv i luften där det inte finns folk i närheten.

Finns 7- Eleven kvar? Jag handlade en bulliknande tingest där en gång på 70-talet. Efter den upplevelsen bojkottade jag omedelbart den kedjan, inte enbart på grund av kvalitén på den bulliknande tingesten utan också därför att prisnivån var väldigt hög!

Jappe

Finns 7- Eleven kvar? Jag handlade en bulliknande tingest där en gång på 70-talet. Efter den upplevelsen bojkottade jag omedelbart den kedjan, inte enbart på grund av kvalitén på den bulliknande tingesten utan också därför att prisnivån var väldigt hög!

Jappe

Kolla de flesta bemannade Shellstationerna i Sverige, plus i många städer
7-Eleven - Thank Heaven For 7-Eleven

Det var länge sedan jag bojkottade Shell! Googla på Shell och miljö så förstår ni kanske varför!

Jappe

Tillbaka
Toppen