• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Konstiga frågor!

Peter Rydh

HBK Medlem
Inlägg
404
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
16042
Medlemskap
2024
Sv: Konstiga frågor!

Har du likströmsgenerator eller dynastart på husbilen? Annars funkar det inte.
:D

Jodå, om man strömsätter fälten med likström och driver resten med ett fartreglage för bortslösa pm motorer så går det bra att använda en växelströmsgenerator som motor! Fullt genomförbart i praktiken och garanterat tillräckligt för att framdriva en husbil i denna tråden i alla fall!:mcride:

//Peter
 
F

F.d. 29882

Guest
Sv: Konstiga frågor!

"Första frågan i denna tråd: Hur fungerar solpanelerna när man kör husbilen? Blåser wattarna bort i vinden?"

Jappe

Nä hastigheten spelar ingen roll.du har ju en regulator den reglerar
Solhastigheten,;)
 
F

F.d. 25270

Guest
Sv: Konstiga frågor!

Varför heter det "självmordsbombare" ?
Det stör mig alldeles oerhört.
En självmordsbombare vore för mig rätt beteckning på någon som beger sig ut i ödemarken, t.ex. öknen, och där sprängde sig själv i luften där det inte finns folk i närheten.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Konstiga frågor!

Finns 7- Eleven kvar? Jag handlade en bulliknande tingest där en gång på 70-talet. Efter den upplevelsen bojkottade jag omedelbart den kedjan, inte enbart på grund av kvalitén på den bulliknande tingesten utan också därför att prisnivån var väldigt hög!

Jappe
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.134
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Konstiga frågor!

Finns 7- Eleven kvar? Jag handlade en bulliknande tingest där en gång på 70-talet. Efter den upplevelsen bojkottade jag omedelbart den kedjan, inte enbart på grund av kvalitén på den bulliknande tingesten utan också därför att prisnivån var väldigt hög!

Jappe

Kolla de flesta bemannade Shellstationerna i Sverige, plus i många städer
7-Eleven - Thank Heaven For 7-Eleven
 
Toppen