• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kondensvatten

Gyllis

HBK Medlem
Inlägg
29
Kommun
Haninge
HBK-Nr
4225
Medlemskap
2025
Hej någon som har samma problem som jag att det läcker in Kondensvatten i kylen även fast det inte är stopp i kondensslangen.
 

Nevisen

HBK Medlem
Inlägg
81
Kommun
Ale
HBK-Nr
13240
Medlemskap
2025
Hej någon som har samma problem som jag att det läcker in Kondensvatten i kylen även fast det inte är stopp i kondensslangen.
Liknande hände oss i somras i värmen i Kroatien. Det blev lite isbildning i rännan där vattnet ska åka ner mot hålet och då tog vattnet annan väg så det låg vatten under plastlådorna som finns längst ner i kylen. Fick rensa bort isen vid 2-3 tillfällen och då funkade det som det ska
 

kjellgard

FD HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
26764
Medlemskap
2023
Det hände oss i en alldeles ny Pilote. Det var hålet som skall vara i dropbrickan som inte var riktigt borrat, så där var tätt! Fixades på garantin. Sedan inga som helst problem.
 

MaJe

HBK Medlem
Inlägg
560
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
15405
Medlemskap
2025
I vårt fall upptäckte vi att pipen på spilltråget som skall leda ut kondensvattnet genom hålet i väggen till förångningstråget på baksidan hade spruckit så att vattnet istället rann ner i botten av skåpet invändigt. Om det spruckit av frost eller ovarsam behandling inne i kylskåpet vet jag inte men det gick att köpa ett nytt spilltråg.
 

Carl-Axel

HBK Medlem
Inlägg
168
Kommun
Nacka
HBK-Nr
5599
Medlemskap
2026
Jag förlängde slangen och lät den dränera utan för gallret ( 10 cm) lät den droppa ner på marken- ingen risk för vatten i elektroniken och det har fungerat i åratal.
 

Gyllis

HBK Medlem
Inlägg
29
Kommun
Haninge
HBK-Nr
4225
Medlemskap
2025
I vårt fall upptäckte vi att pipen på spilltråget som skall leda ut kondensvattnet genom hålet i väggen till förångningstråget på baksidan hade spruckit så att vattnet istället rann ner i botten av skåpet invändigt. Om det spruckit av frost eller ovarsam behandling inne i kylskåpet vet jag inte men det gick att köpa ett nytt spilltråg.
Hej jag tror att jag har samma problem som du .
 
Toppen