• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

kondensvatten i bodelen

Sergio

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
17282
Medlemskap
2026
hej jag har monterad en Domtic freshjet2200 på en husbil firma, när jag var i Spanien börja att komma kondensvatten i bilen, jag har titta på dränering och de vår inte tätt, och vatten kommer ut, är detta normal? När det är mer 30 grader varm? Att den kan komma in kondensvatten i bilen

Topaz

HBK Medlem
Kommun
Tranås
HBK-Nr
20987
Medlemskap
2027
Sv: kondensvatten i bodelen

Se till att bilen lutar framåt och kör fläkten på minst 2:an ist för 1 eller auto. Blir mkt kondens med hög luftfuktighet och förmodligen är inte kondens avrinningen optimalt konstruerad på dessa aggregat. Hade samma problem i Italien för några veckor sen.

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Har själv en Truma Safir RC (som är för innemontage) som jag testade i somras i Kroatien att köra på auto. Blev att den isade igen och fick reversers den för att frosta av. Körde sedan full fläkt och allt fungerade i resterande veckor.

Sergio

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
17282
Medlemskap
2026

Idag har tagit kontakt med firma son monterade Ac aggregat på min bil, de säger att de har fått info från Dometic att fans felet på några modell från fabrik, det finns en kampanjen för åtgärdat detta vi få ser om det blir bättre :)
//Sergio

Toppen