• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kondens runt takluckan.

Brodda

FD HBK Medlem
Inlägg
48
Kommun
Lund
HBK-Nr
4119
Medlemskap
2023
Vi voltade med vår husbil för två år sedan och försäkringsbolaget envisades med att reparera den. Bl a så bytte man den stora takluckan.
När vi var ute nu i helgen upptäckte vi stora missfärgningar i taket runt luckan och misstänkte att reparationen inte lyckats. verkstadschefen hos RIPs i Tomelilla menade emellertid att det var ett vanligt förekommande problem med kondens i takluckans infästning, där aluminium möter annat material. Har någon varit med om detta?
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Kondens runt takluckan.

Absolut inte kondens. Den måste läcka runt infästningen

jyrki
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Kondens runt takluckan.

Fukt og forskjellige metaller i nærkontakt er oppskriften på trøbbel.
Korrosjon blir resultatet, derfor aldri stålskruer i alu!
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.622
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Kondens runt takluckan.

Har någon varit med om detta?
---------------------------------------------------------------------------------

Hej, Inte av kondens, bara av läckage.

Om det är ett vanligt förekommande problem så borde nog rätt många har hört talas om det, eller upplevt det.

Hur länge ägde ni bilen innan den blev lagad ? Ni hade väl inte "kondensproblem" före rep. antar jag, för då borde det ha funnits fläckar redan före olyckan och reparationen.

M.v.h. JANKRO.
 
Senast ändrad:
Toppen