• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

kompressorkylskåb

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: kompressorkylskåb

Morning go vänner.
Jag har i mina tidigare bilar hafft sådana kylskåp utan probem, en solcell är ju en fördel då man har ett sådant.
EDMA kör med sådant kylskåp.
MVH KEJO 20
 

Kjell

HBK Medlem
Inlägg
1.000
Kommun
Vännäs
HBK-Nr
25
Medlemskap
2024
Sv: kompressorkylskåb

Marianne,
jag använde sök-funktionen här på forumet och letade med "kompressorkylskåp" och fick en hel del träffar!
Det finns alltså mycket att läsa om solceller och kompressorkylskåp och du får kanske svar på många av dina frågor om du läser vad som redan skrivits i ämnet!

Hittar du inte vad du söker så finns det alldeles säkert kunniga medlemmar här i HBK som kan svara på dina frågor.
 
Inlägg
716
Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2024
Sv: kompressorkylskåb

tak Kjell :)
havde forsøgt med søk, MEN-- det går jo ikke når man er en dum dansk som staver skåb med b og ikke P :D:D:D
jeg skal købe en ordbog:yes:
tak for hjælpen, nu skal jeg læse alle de gode tips
hilsen Marianne
 
Senast ändrad:

Kjell

HBK Medlem
Inlägg
1.000
Kommun
Vännäs
HBK-Nr
25
Medlemskap
2024
Sv: kompressorkylskåb

Nej, inte är danskar dumma, tvärtom, jag såg nyss på TV att den Danske Bank tänker slopa sina kortavgifter och de är de visst först i Skandinavien med!
Så nu får de svenska bankerna konkurrens och jag ska faktiskt ta och informera mig om avgifter och räntor om man öppnar ett konto i Danske Bank!

Och då får man som svensk kanske försöka borsta upp skandinaviskan, jag tror inte att ädelnorrländskan blir så gångbar! :)

Lycka till med funderingarna om 12V kompressorkylskåp, de drar väsentligt mycket mindre ström än ett gasolkylskåp som körs på 12 V - omkring en tiondel!
 
Inlägg
716
Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2024
Sv: kompressorkylskåb

tak for svar !
efter at have læst alle tråde , står det klart at vi skal ha et sådant i vor næste bil
skal bli skønt at slippe bekymmer med kyl der ikke fungerer når det er varmt ude
nu blir det bare at løse, at få sat i 2 ekstra batterier
:) hilsen Marianne
 
F

F.d. 7220

Guest
Sv: kompressorkylskåb

Jag bygger för närvarande en campingbil till min dotter.
Ett litet kompressorkylskåp kommer att inhandlas och monteras. Meningen är att ska drivas med en relativt stor solcell. Kylskåpet heter CRUISE CR 65. Det rymmer 65 l och det tycker jag räcker till en campingbil. Det viktiga är att det håller kylan bra.
Lycka till med ert val!
 
F

F.d. 3426

Guest
Sv: kompressorkylskåb

Herrejisses! 12000:- som rek. pris för det skåp som Bengt-Åke har. För det priset får man två 180 cms kyl/frys för hembruk.
 
Toppen